Gå til innhold

Kjøpe Alienware 17" ny type


PolPot

Anbefalte innlegg

God kveld godtfolk!

 

Jeg har null greie på Alienware og nå har de en ny modell. Vurderer en i7-6700hq, 16GB, GTX1070, 1TBssd, 1TBhdd. Bør dette være et greit kjøp eller kommer jeg til å få en varmeovn som bråker som fy osv osv? Kommer den til å bråke like mye som et damptog på bergensbanen og må jeg sitte med hodesettet jeg bruker når jeg skyter leirduer for i det hele tatt å bevare en viss grad av hørsel? Valgets kvaler......problmet er at jeg ikke finner noen skikkelige tester av den enda. GTX1080 tror jeg ikke at jeg "gidder" med en FHD-skjerm. Ser ikke helt nytten. Til rett over 23K synes ikke dette så halvgalt sammenlignet med Clevo (multicom), MSI, Asus osv. Faktisk ganske mye for prisen.

 

Kjør debatt (eller: hjelp meg:))

Endret av PolPot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du det ikke travelt, så kan du vente til det kommer noen skikkelige tester. Men det lille jeg fant om den nye Alienware, er så langt bare positivt.

 

Jeg for min del hadde ikke nølt med å kjøpe Alienware 17" hvis jeg skulle ha kjøpt ny spille laptop. Har hatt en R2 modell, og det er en knall god laptop, bygge kvailtet er topp fordi den funker enda. Men så falt den i gulvet på en flyplass i Brasil. Hadde den liggende hjemme en stund, og så glemte jeg av den helt til madamen fant den bortstuet i et skap.  Så nå bruker svigerinnen den og er godt fornøyd så langt.

 

Alienware er dyre laptoper, men du får igjen for kvalitet og service, har aldri opplevd bedre service enn det Dell hadde.

Lenke til kommentar

Det er en god stund siden jeg hadde den. men mener å huske at den ble ikke så veldig varm, men noe viftestøy var det. Den hadde tross alt 2 x HD 5870 GPU'er som skulle kjøles. Dog tror jeg nok at den nye 17" er stillere etter det lille jeg fant om den.

 

Tja, 23k vil jeg ikke kalle så billig, men Alienware er kvalitet som man betaler for. Jeg har en MSI GT80S med 2 x 980M, 2 x 256GB NVme SSD, 1 x 500GB M.2 SSD, 1 x 1TB SSD (de to siste satte jeg i selv, den kom med 1TB HDD) pluss i7-6820HK og med mekanisk tastatur. Den kostet 29k da jeg kjøpte den er verd hver eneste krone.

 

Jeg tror nok at du kommer til å bli fornøyd med den laptopen du tenker å kjøpe. 

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Å jada, laptopen min spiser det meste av spill og slikt, men når viftene fyrer opp, da er den langt fra lydløs.  :rofl:

Egentlig gjør det meg ikke noe, jeg merker ikke så mye til støyen og det er jo mere lyd av mye luft som flyttes enn den "hylende" viftestøyen som høres.

Nå har jo MSI ymtet om at man kan oppgradere 980M GPU'ene til 1070 eller 1080, men det blir vel ikke billig antar jeg.

 

Bilde av MSI GT80S ved siden av en Asus 15".

 

post-179662-0-83634400-1476519005_thumb.jpg 

 

 

Jeg tror nok at den nye Alienware 17 er stillere selv om en gaming laptop vil vel aldri bli lydløs. Men det er noe man kan leve med. Som jeg sa, du får vente til det kommer noen flere tester av nye Alienware 17. Slik det er nå, er det ikke mye å finne.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...