Gå til innhold

Bytte av studium nå?


Multi-Task

Anbefalte innlegg

Hei

 

Begynte på et universitetsstudium som jeg virkelig ikke trives på.

 

Kan noen gi meg noen tips for hvor jeg kan hendvende meg for eventuelt bytte av studie?

 

Virker som om mulighetene er borte, og at jeg må vente til neste år, er det noen

som har gode tips til meg? Føler meg litt desperat, siden jeg ikke ønsker å hoppe av mitt nåværende program

hvis jeg ikke har andre alternativ.

 

Kan godt tenke meg noe som har med IT å gjøre, omtrent hva som helst :)

 

Tusen takk for de råd jeg forhåpentligvis får!

Endret av Multi-Task
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde nok være muligheter for et slikt bytte, i hvertfall på det universitetet du allerede er! Men ingen her kan hjelpe deg uten å ha kunnskap om hvor du studerer eller hva du studerer.. Er ikke sikkert vi kan hjelpe deg når vi vet det heller..

 

Det aller beste er å oppsøke studierådgiver eller lignende i morgen tidlig!

Lenke til kommentar
Det burde nok være muligheter for et slikt bytte, i hvertfall på det universitetet du allerede er! Men ingen her kan hjelpe deg uten å ha kunnskap om hvor du studerer eller hva du studerer.. Er ikke sikkert vi kan hjelpe deg når vi vet det heller..

 

Det aller beste er å oppsøke studierådgiver eller lignende i morgen tidlig!

 

Er klar over at det er vanskelig å gi råd, problemet er at jeg har prøvd å skaffe litt info, noe som ikke ledet til noen resultat siden de kun kunne hjelpe med spørsmål som dreide seg om studiet, og heller ikke henviste meg videre.

Det burde vel være noen som vet hvordan det fungerer generelt? Håper på noen tips :)

Lenke til kommentar

Dersom emneopptaket ved universitetet du går på ikke er stengt ennå, kan du jo fortsatt melde deg til emner du er interessert i? Ved UiO er det f.eks. lagt ut en lang liste med emner med ledige plasser som man kan melde seg til helt fram til 1. september. Ellers er Restetorget på Samordna opptak fortsatt åpent med hele studier du kan melde deg til såfremt du oppfyller opptakskravene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...