Gå til innhold

Acer 5920G, trenger litt hjelp!


Zantrix

Anbefalte innlegg

Heisann. Tenkte og formatere laptopen nå siden jeg har fått litt virus osv og den er treig nå! Ville dere anbefale xp eller vista på den siden det er bedre ytelse i XP? men er det noen oppgraderinger jeg kan gjøre med denne pcen som gir den bedre ytelse? :) mer minne? harddisk? eller noe sånt? :) takker på forhånd :) mvh Christoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jeg har XP på mine bærbare mye fordi jeg ikke gidder og kjøpe en vista lisens til dem men har vista 64 bit på min stasjonære og må si jeg er mer fornøyd med vista når alt er innstalert og sånt.

 

Men vis du har en vista lisens til den bærbare så ville jeg bare beholdt den istede for og kjøpe en ny XP lisens og omvendt.

 

Du kan jo alltids kjøpe litt mer minne vis du føler at du trenger det.

Men du må passepå og kjøpe riktig type og ikke mer minne enn pc din støtter.

 

Harddisk har ikke så mye og si på ytelsen i en bærbar de fleste har 5400 rpm disker, harddiskene er dyre vis du skal ha de veldig mye plass på de så ville heller kjøpt en ekstern harddisk vis du trenger mer plass.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det koster for en 7200 rpm harddisk.

2.5 7200rpm harddisk.

Så for disse prisen så får du jo en ekstern harddisk på 320 gb eller mer kanskje.

 

Det er alltids noe og hente og sette i mer ram men det betyr ikke at pc-en vil bli ekstremt mye raskere. Men den vil jo bli raskere så det er noe du må bestemme selv om du syns det er verdt det.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Ja, det koster litt ser jeg! :/ men en 120 gb harddisk eller noe tror jeg ikke hadde vært så værst. Er det stor økning i ytelse fra 5400 til 7200? eller er det knapt man merker det? ram er jo så billig nå for tiden så det kommer jeg nok til og kjøpe meg uansett :-) tror jeg kommer til og legge inn Windows XP, men er det noen som har erfaring med SP3 til XP? :) har bare kjørt Windows XP SP2 jeg.

 

Mvh Christoffer :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Enda ikke fått noe problemer med mine pc-er som har SP3 innstalert.

Er jo en samling av alle oppdateringene fra Sp2 til sp3. pluss andre oppdateringer selvsagt.

 

Så du får jo økt sikkerhet og andre feil rettinger.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...