Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinen starter, svart skjerm.. står fast.


Anbefalte innlegg

Bestillte denne oppgraderingspakken

 

Antall Varenr. Beskrivelse

1.00 330169 Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

1.00 338074 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

1.00 361819 Gigabyte GA-EP45-DS3L, P45, Socket-775,

ATX, GbLAN, DDR2, PCI-Ex(2.0)x16

1.00 364491 XFX GeForce 9800GT 600M 512MB GDDR3,

PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HybridPower

 

da jeg fikk den, så installerte jeg alt, men når jeg skulle boote opp så fikk jeg ikke skjermbilde.. tenkte da at at det var skjermkortet som var gåent, så jeg testet mitt gamle skjermkort. og her er det rare. det funker bare en sjelden gang, har resettet bios og startet på nytt, men har bare funket en sjelden gang:s ser ut som alt fungerer vifter og lignende går på prossessor og skjermkort, jeg har vært inne på windows, men nå fungerer det bare ikke lenger, får ikke skjermbilde.. har connected pc speaker for å se om det kom pipelyder under oppstart, men bare den vanlige lyden. jeg begynner å lure på om skjermkort slotn kanskje ikke fungerer? har bestillt nytt skjermkort:P for å teste d.. d kommer på mandag, så hvis det ikke fungerer så burde det da være hk sin feil. Men så kom jeg til å lure på om systemet får for lite strøm, er 500w for lite?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde et meget lignende problem med med min nybygde pc. Alle vifter startet og pcen så ut til å boote, men på skjermen kom ingenting (no signal osv). Skiftet alle deler utenom mobo, cpu og ram, og tenkte derfor i samme baner om at mobo var defekt. Løsningen på problemet mitt var derimot ikke dette. Jeg måtte resette cmos for å få bilde på skjermen. Se manualen for hovedkortet om hvordan dette gjøres. På mitt kort måtte jeg fjerne batteriet flytte en jumper i minimum 10sek osv. Etter at dette var gjort fikk jeg bilde, men ved neste boot dukket problemet opp igjen. Resatte cmos igjen og flashet deretter bios og da fungerte alt igjen. Prøv det!

Lenke til kommentar
Hadde et meget lignende problem med med min nybygde pc. Alle vifter startet og pcen så ut til å boote, men på skjermen kom ingenting (no signal osv). Skiftet alle deler utenom mobo, cpu og ram, og tenkte derfor i samme baner om at mobo var defekt. Løsningen på problemet mitt var derimot ikke dette. Jeg måtte resette cmos for å få bilde på skjermen. Se manualen for hovedkortet om hvordan dette gjøres. På mitt kort måtte jeg fjerne batteriet flytte en jumper i minimum 10sek osv. Etter at dette var gjort fikk jeg bilde, men ved neste boot dukket problemet opp igjen. Resatte cmos igjen og flashet deretter bios og da fungerte alt igjen. Prøv det!

 

prøvd tatt ut batteri og cleara cmos. funket ikke:( neste stopp for meg nå er å bytte ut hovedkort:s eller å dra til en pc reparatør å se hva de finner ut, koste hva det koste vil....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...