Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC vil ikke starte, mulig død Hovedkort?


Anbefalte innlegg

PC`n vil ikke starte etter lyn og tordenvær.

jeg skrudde av datan og plugget ut kontakten da jeg hørte det tordnet da fungerte datan bra.

men dagen etter jeg skulle skru den på, så ville den ikke starte.

Alt av vifter på kabinettet, cpu og skjermkort fungerer.

Skjermen får ingen signalet. Lyset på musa vil ikke skru seg på, det kommer alltid på når jeg trykker på powerknappen. tastauret registrer heller ingen ting.

Det kommer ikke noen pipe lyder fra HK når jeg starter opp.

har ikke hatt noen mulighet for å prøve med noen andre komponenter.

har også prøvd å reseta BIOS flere ganger uten at det har hjulpet.

 

Har også nettopp satt inn to nye kjølere på CPU og Skjermkort.

men det fungerte jo i 1 uke etter at jeg satt inn det så tror ikke at det har hatt noen påvirkning.

 

jeg tror at det er HK som har tatt kvelden, men er litt usikker. Syntes det er rart at det kan ha skjedd sånn etter at jeg skrudde av datan på vanlig måter og plugget ut kontakten når det begynte og tordne og lyne.

 

Datan:

MSI K9N Diamond,nForce 590 SLI,DDR2,

Kingston DDR2 HyperX PC6400 2048MB CL4

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2

Nvidia GForce 7800GT

Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL

 

Håper noen kan hjelpe meg:)

 

Mvh,

Tommern7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du et annet hovedkort du kan prøve? Du bare legger et annet hovedkort på noe mykt og avmagnetiserende plast så koblet du til alle de andre komponentene i dataen din, trenger ikke kabinett.

Hvis det fortsatt ikke fungerer så kan du prøve å bytte ut en og en komponent, men kansje litt tvilsomt at du har ekstra komponenter liggende overalt :p Men personlig syns eg det er den beste måten å feilsøke hvis du ikke har peiling hva som kansje har tatt kvelden

Lenke til kommentar

Har du noen gang hørt disse pipelydene fra pc'en din før? En gang hadde eg ett hovedkort hvor eg måtte kjøpe noe ekstra å koble til for at disse lydene skulle komme, gadd ikke. Hvis den er hjemmelaget så er det mulig at du ikke har noen "høytaler" på HK, selv om de fleste har det innebygd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...