Gå til innhold

Noe feil med min Wii? Bildet er bl.a. kornete.(Lagt til bilder)


Kake24

Anbefalte innlegg

Jeg skulle spille litt på Wii i dag, men så syns jeg bildet på skjermen virket så rart. Det er en stund siden jeg spilte sist, men jeg kan ikke huske at bildet var så dårlig den gangen. Det som er feil er at når jeg starter et spill så får jeg ikke noe bilde over hele skjermen, det mangler et par cm på hver side, og rundt en cm øverst og nederst på skjermen. Spillene (har prøvd flere) ser også veldig kornete ut. Er det noen som vet hva som kan være galt? Jeg har lagt ved en tegning som viser hele skjermen (en 37" LCD) som sort farge, og det grønne er bildet som vises når jeg spiller.

 

skjermvq8.th.png

 

Se bilder i post 5.

Endret av Kake24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

aria-sama: Wii-en er helt umodda. Syns forresten tegningen min ble fantastisk jeg :) Håper iallfall den viser hva jeg mener, hehe.

 

Vibetoon: Ja, jeg har prøvd flere forskjellige instillinger (bl.a. skjerminstillingene til Wii-en). Jeg bruker forresten en komponentkabel. Jeg skal se om jeg kan få tatt et bildet fra et spill så kan dere se, men jeg mener at det ikke skal se så dårlig ut selv på Wii.

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Jeg lager en ny post slik at folk kan se at jeg har lagt til bildene siden sist.

Her er først 2 bilder fra Rayman Raving Rabbids, og de 2 siste er fra Harry Potter:

 

bilder5028ti6.th.jpg

 

bilder5029oj4.th.jpg

 

bilder5034xz1.th.jpg

 

bilder5032ik7.th.jpg

 

 

Det er litt vanskelig å vite om noen instillinger til TV-en er forandret siden jeg ikke er den eneste brukeren av TV-en, men jeg kunne ikke se noe rart under instillingene.

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Tok de tre siste bildene kanskje ca 50-60cm fra skjermen, men jeg ser det nesten like bra fra der jeg vanligvis sitter (2 meter fra TV-en). Jeg vet at, som Vibetoon sa, at Wii ikke er den kraftigste konsollen, men jeg tenkte kanskje at bildet på TV-en ble litt dårligere enn vanlig i sammenheng med at jeg ikke får fult bilde på TV-en.

Endret av Kake24
Lenke til kommentar
Tok de tre siste bildene kanskje ca 50-60cm fra skjermen, men jeg ser det nesten like bra fra der jeg vanligvis sitter (2 meter fra TV-en). Jeg vet at, som Vibetoon sa, at Wii ikke er den kraftigste konsollen, men jeg tenkte kanskje at bildet på TV-en ble litt dårligere enn vanlig i sammenheng med at jeg ikke får fult bilde på TV-en.

Joda det så ikke helt bra ut, men har det vert bedre tideligere?

Lenke til kommentar

Bildet på Wiien er ikke HD akkurat. Uansett, så erfarte jeg selv det samme for et par dager siden. Jeg spiller normalt på 360'n, så kvalitetsforskjellen var enorm. Det viste seg imidlertid at ''Screen'' under '' Wii options'' var satt til 480i. Etter å ha satt den til 480p (Merk P), ble faktisk kvaliteten helt akseptabel, men dog noe hakking når mye skjer samtidig på skjermen. Pass også på at du har riktig ''aspect ratio'' på TVn.

Lenke til kommentar

Jeg synes at Super Smash Bros Brawl og Mario Galaxy ser meget bra ut på LCD tv som da er av de få spillene jeg har som jeg kan sammeligne med, jeg bruker da også Component kabel å kjører på 480p.

 

De bildene du har lagt ut så ikke så bra ut men kor korekt det blir å se på dem vet jeg ikke. Men hvis dem er ganske korekt så ser det ikke bra ut. :S

Endret av cube85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...