Gå til innhold

Outlook på flere maskiner!


Scoopex

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har alltid hatt mailkontoer på internett som hotmail, gmail osv... Dette fungerer veldig bra, men har etterhvert fått lyst til å benytte outlook på en mail fra mitt eget domene.

 

Problemene er da at jeg benytter flere maskiner og har da ikke alle mailene på alle de forskjellige maskinene. Dette kan være upraktisk hvis jeg sitter på den ene maskinen og skal finne frem en mail, men så ligger den plutselig på den andre maskinen og omvendt.

 

Er det mulig å sette opp et system (feks via serveren min) slik at alle mailene blir lagret der og jeg da kan hente ned den komplett inboksen på alle de forskjellige maskinene?

 

Takk for alle svar, mvh Anders!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet oppstår nok ved bruk av POP-server, som markerer en mail som hentet, første gang en laster den ned til en epostklient, outlook i dette tilfellet. Når en da henter epost fra en annen outlook, vil den bare hente mail som er markert som ikke hentet fra før av, og en får da ikke de samme epostene de samme plassene.

 

Siden du bruker Gmail kan du bruke IMAP istedenfor, som synkroniserer, mellom epostserveren til Gmail, og du får da alle epostene alle stedene du ønsker. Gitt at du bruker IMAP. Mer om det kan du lese her.

 

Svært usikker om Hotmail tilbyr det samme, men kan om så fikse dette med at du kan hente all hotmail-epost inn i Gmail-kontoen. Mer om det her.

 

For epost for eget domene kan du bruke Google Apps for å gi deg en Gmail konto under eget domene. Se her: http://www.google.com/a/

 

Du kan selvsagt sette opp en egen epostserver, men noe enklere å gjøre det gjennom Google om du ikke har noe imot betingelsene, som fra det faktum at du allerede har Gmail jeg vil si at du ikke virker å ha :)

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar
Problemet oppstår nok ved bruk av POP-server, som markerer en mail som hentet, første gang en laster den ned til en epostklient, outlook i dette tilfellet. Når en da henter epost fra en annen outlook, vil den bare hente mail som er markert som ikke hentet fra før av, og en får da ikke de samme epostene de samme plassene.

 

Siden du bruker Gmail kan du bruke IMAP istedenfor, som synkroniserer, mellom epostserveren til Gmail, og du får da alle epostene alle stedene du ønsker. Gitt at du bruker IMAP. Mer om det kan du lese her.

 

Svært usikker om Hotmail tilbyr det samme, men kan om så fikse dette med at du kan hente all hotmail-epost inn i Gmail-kontoen. Mer om det her.

 

For epost for eget domene kan du bruke Google Apps for å gi deg en Gmail konto under eget domene. Se her: http://www.google.com/a/

 

Du kan selvsagt sette opp en egen epostserver, men noe enklere å gjøre det gjennom Google om du ikke har noe imot betingelsene, som fra det faktum at du allerede har Gmail jeg vil si at du ikke virker å ha :)

 

 

Takk for knallgodt svar :) Var akkurat dette jeg ønsket å få vite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...