Eivind218 Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 (endret) hei, Har laget et bilde opplastings script. Det ser sånn ut: $w1 = "Fin dag idag!"; // Linje 27 $w2 = md5($w1); $w3 = strlen($w2); $w4 = 8; $w5 = rand(0, ($w3 - $w4 - 1)); $w666 = substr($w2, $w5 , $w4); $rand = $w666; $upload_dir = "img/upload/"; // Opplastings mappen // $fil = $upload_dir . basename($_FILES['bilde']['name']); $fil = $upload_dir . basename($rand . $_FILES['bilde']['name']); $page = "***"; // Din side, som forsetter med dinside.com/img/upload if (move_uploaded_file($_FILES['bilde']['name'], $fil)) { echo "Filen er lastet opp! Link limt inn i bilde- inputten."; $bildestreng = $page . $fil; } else { echo "Det skjedde noe feil, Prøv igjen!<br> Feilmelding: <br>"; print_r($_FILES); } // Linje 50 Feilmeldingen er Array ( [bilde] => Array ( [name] => 640.gif [type] => image/gif [tmp_name] => /tmp/phpUhxJ65 [error] => 0 => 37519 ) ) Html formen ser sånn ut; <form enctype="multipart/form-data" method="POST" action=""> <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="3000000" /> Bilde: <input type="file" name="bilde" /> <input type="submit" name="upload" value="Last opp!"></p> </form> På forhånd takk! Edit: Skjulte no domener, Som skal være hemmelig Endret 20. august 2008 av Eivind218
creAtiive Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Det er antalgeligvis denne som er feil: $upload_dir = "img/upload/"; // Opplastings mappen Prøv med f.eks: $upload_dir = "img/upload"; $upload_dir = "./img/upload"; $upload_dir = "./img/upload/"; Kommer an på hvor du driver på, på localhost - om det er root ? Eller noe sånt..
Eivind218 Skrevet 20. august 2008 Forfatter Skrevet 20. august 2008 Ingen av de funker, Jobber med siden min ( minside.com/prosjekt/ )
creAtiive Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 (endret) Ingen av de funker, Jobber med siden min ( minside.com/prosjekt/ ) Det er mappe nr 4 fra root bildene blir lagret i ? [ Du kan prøve noen av disse: (prøv deg fram med ./../ osv.. og / på slutten eller ikke. $upload_dir = "../../img/upload"; $upload_dir = "../../img/upload"; $upload_dir = "../img/upload/"; Endret 20. august 2008 av creAtiive
Eivind218 Skrevet 20. august 2008 Forfatter Skrevet 20. august 2008 nei, Den blir lagret minside.com/prosjekt/img/upload/ Men jeg vet feilen ikke ligger der..
creAtiive Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 (endret) nei, Den blir lagret minside.com/prosjekt/img/upload/ Men jeg vet feilen ikke ligger der.. Det trur jeg. Prøv: $upload_dir = "./../img/upload/"; eller $upload_dir = "./../img/upload"; Endret 20. august 2008 av creAtiive
Eivind218 Skrevet 20. august 2008 Forfatter Skrevet 20. august 2008 nei, Den blir lagret minside.com/prosjekt/img/upload/ Men jeg vet feilen ikke ligger der.. Det trur jeg. Prøv: $upload_dir = "./../img/upload/"; eller $upload_dir = "./../img/upload"; Du tar forsatt feil..
Martin A. Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Prøv heller med $_FILES['bilde']['tmp_name'] du $_FILES['bilde']['name'] inneholder kun selve navnet på bildet, og ikke hele filbanen til det.
Eivind218 Skrevet 21. august 2008 Forfatter Skrevet 21. august 2008 Løst det ved å kode scriptet pånytt, tror jeg tok med tmp_name da ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå