Gå til innhold

Ny PC. Fra NetShop. ca 14000 kr


Anbefalte innlegg

Her kommer nok en tjall som skal ha seg ny PC!

Jeg lurer på om det er noen som orker og sjekke over oppsettet. Har liten peiling på hva som passer bra sammen, og hva som ofte krangler.

I tillegg kan du gjerne komme med forslag til endringer av deler, om det er noe som gir bedre ytelse/stabilitet for nesten samme prisen :)

Har planlagt og handle fra NetShop, så alle delene jeg har plukket ut, er noe de har på lager.

 

Jeg har lest rundt om på nettet og det jeg har plukket ut har virket som gode valg etter det jeg har forstått. Noe kan selvfølgelig være noe utdatert, og da må du si fra!

 

Tusen takk! :)

 

1 stk. 3250,- NEC 24" LCD AccuSync 24WMCX 1920x1200, TFT, 5ms, DVI-D, HDMI

 

1 stk. 2395 ,- Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz 1333Mhz 12MB, BOXED m/vifte Socket 775

 

1 stk. 995,- Microsoft Windows Vista Business OEM Norsk versjon 64-bit DVD-versjon, SP1

 

1 stk. 1595,- ASUS Xonar D2X/XDT PCI-E 7.1 Channel SPDIF-IN/OUT

 

1 stk. 69,- Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5 gram

 

1 stk. 149,- Noctua NF-S12-800, 120mm Vifte, 800RPM 8 dB(A)

 

1 stk. 395,- Scythe SCNJ-1000 Ninja+ Socket 478/775/754/939/940

 

1 stk. 695,- MIST Miditower, "Define", Sort/Titangrå

 

1 stk. 299,- AKG K44 Hodetelefon Hodetelefon for Hi-Fi, halvåpen konstru.

 

1 stk. 1295,- ASUS P5E, X38, Socket 775 Hovedkort DDR2, SATA, ATX, GbLAN, 2x PCIe 2.0 x16

 

1 stk. 250,- Samsung DVD brenner SH-S202J Svart, IDE, bulk SH-S202J/BEBE

 

1 stk. 495,- Samsung Spinpoint T166 500GB S-ATA II 16MB cache, 7200RPM, NCQ, Noise Guard

 

1 stk. 550,- OCZ DDR2 4GB Vista Performance Platinum PC2-6400 2x2048MB 800MHz. (5-4-4-15)

 

1 stk. 249,- Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 PS2/USB

 

1 stk. 295,- MIST tastatur, "Oghma", Aluminium, Sort

 

1 stk. 995,- MIST, 650W, avtagbare kabler, Rev.3 - Ny versjon, ATX 2.2, med kabel kit

 

2 stk = 2790,- ASUS Radeon 4850 512MB GDDR3 PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 512bit]

 

Totalt: 17 094 kr pluss frakt

Handlevogn

 

Edit: Ja selvfølgelig, glemte det.. Den skal brukes til nesten alt mulig. Spilling, film, internett, "tung" fotoredigering, tekstbehandling, 3D. Ingen videoredigering.

Endret av scorpier
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du mener jeg burde ha ett 4870x2 istede for 2 4850? Prisen blir jo omtrent det samme. Hva med støy? Antar at et 4870x2 støyer endel...

Og det er jo vel da mulig og oppgradere til 2 4870x2 når prisene synker og spill krever mer..

 

Yes! Støyer nok litt mer ja, men på den andre siden er det mer fremtidsrettet, hvor du kan supplere med ett til senere som du sier :)

Lenke til kommentar

Hvordan er ytelsesforskjellen mellom 4 og 8 GB minne? Og hvordan vil den ekstra prisen kunne forsvares? Om jeg skulle gått opp i pris på minne kunne jeg vel også valgt raskere 4 GB med minne?

 

Er det et sted hvor watt og dB står oppgitt på skjermkortene? (og eventuelt alt det andre inni en PC)

Det hadde vært praktisk.

Lenke til kommentar

Det forslaget såg ikke så værst ut det :)

Men jeg likte det at skjermen jeg valgte ut hadde HDMI-inngang. Slik at jeg kan koble på en eventuell PS3, eller slike ting på rommet mitt.

 

Og jeg såg endel på et P45-HK. Kanskje jeg skal gå for et slikt istede. Må lese litt mer.

Og jeg må sjekke litt mer benchmarks på de skjermkortløsningene.

 

Tusen takk for at dere gidder og kommentere og ikke minst lage forslag til handlekurver! :thumbup:

Lenke til kommentar
Det forslaget såg ikke så værst ut det :)

Men jeg likte det at skjermen jeg valgte ut hadde HDMI-inngang. Slik at jeg kan koble på en eventuell PS3, eller slike ting på rommet mitt.

 

Og jeg såg endel på et P45-HK. Kanskje jeg skal gå for et slikt istede. Må lese litt mer.

Og jeg må sjekke litt mer benchmarks på de skjermkortløsningene.

 

Tusen takk for at dere gidder og kommentere og ikke minst lage forslag til handlekurver! :thumbup:

 

Anytime ;)

 

Eneste grunnen til åg å for et X48 kort er at det er full crossfire støtte. hvis du ikke kommer til å kjøpe et skjermkort til med det første så er P45 bedre å bruke.

P45 kjører PCIe 8x/8x i crossfire men 16x med 1 kort

X48 kjører PCIe 16x/16x og 16x med bruk av 1 kort

 

Så du sparer litt penger sånnsett.

 

Denne fra Ben-Q har HDMI og ligger omtrent på samme prisen.

Lenke til kommentar

Eneste jeg stusser litt på er kabinettvalg. Jeg satt sammen en maskin å sparte litt på kabinettet. Er vel den eneste tingen jeg virkelig har angret på. Kabinett kan følge deg, og er en fordel å ha et godt et. Aner ikke hvordan det MIST-kabinettet er. Hvis du ikke vil ha noe flashe tror jeg Antec Performance One p182 er kult å gå for. Ryddig, stilrent og støydempet. Den LG-skjermen skal være god, har en Samsung 245b selv og er utrolig fornøyd. Aldri hatt bedre skjerm. Bare et par forslag :)

Lenke til kommentar

Da byttet jeg ut kabinettet med Antec sitt. Så da er det vel bare og bestille :D

 

Venter noen dager (kanskje en uke) før jeg bestiller. Håper noen flere kan komme inn og peke tommelen oppover slik at jeg ikke svir av 20000 på noe jeg kommer til og angre på...

 

Takk for hjelpen alle sammen! Gleder meg til den kommer i hus.

 

Handlevogn

Lenke til kommentar

Bare et par forslag til forrandring ;)

 

- Minne: 2x Corsair XMS2 Dominator DDR2-1066 2 GB (2x1 GB) De koster mindre pr par enn Kingston sine, og kjører på raskere frekvens. Er de beste brikkene du får tak i mtp. kvalitet og de kan kjøres på opptil 2.5v uten å gå utover garantien.

 

- PSU: Velg en psu fra en kvalitets leverandør f.eks. MIST 1000W. Er en test av den her på HW.no.

 

- Vurder å ta en større disk, evt. en WD Raptor disk som system disk. Du merker en del forskjell på å 7200rpm vs. 10000rpm i både spill og andre programmer som bruker disken en del. Eller hvis du vil legge litt i en SSD disk som systemdisk :p Koster en del mer da.

Har selv en raptor disk til system og spill, og ser ikke helt hvordan jeg orka å styre uten ..hehe ;)

 

- CPU kjøler: Skal du først ha en god/vifteløs kjøler så kikk her på HW.no sine tester av kjølere og velg utifra hvordan den presterer. Vendetta 2 treffer ganske høyt på lista på mange steder på nett ;)

 

- DVD rom: kommer alltid godt med å ha 2 ;)

 

- Kabinett: Antec P182 er ganske bra kabinett, men døra er ganske slarkete. Plast hengsler og plast dør. Men det ser fint ut da :)

Vil anbefale en Lian Li kabinett. Er kvalitet over hele linja, eller CM Stacker 101 :D Finner ikke noe stiligere kabinett enn det ;) Er stort og digert med hjul som du faktisk kan sitte å kjøre på :p

Men igjen så går kvalitet/penger hånd i hånd, spesielt når det kommer til kabinetter. Det ligger mye review av kabinetter på youtube.com forresten.

 

 

Er vel alt jeg kom på sånn i første runde ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Da byttet jeg ut kabinettet med Antec sitt. Så da er det vel bare og bestille :D

 

Venter noen dager (kanskje en uke) før jeg bestiller. Håper noen flere kan komme inn og peke tommelen oppover slik at jeg ikke svir av 20000 på noe jeg kommer til og angre på...

 

Takk for hjelpen alle sammen! Gleder meg til den kommer i hus.

 

Handlevogn

 

20k for en rigg som trolig er "ute" om ett til to år er kanskje noe å angre på. Når den tid kommer. :)

 

Ser bort fra skjerm nå, men ett system til ca. 6k er "bra nok" og du kan svi av dette 3 ggr før du har brukt 20k.

 

Bare til ettertanke.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Ja. Du har rett i det. Og det er strengt talt ingenting som hindrer meg i å heller kjøpe flere billigere "gode nok" PCer enn en "kjempegod" PC som vil bli utdatert passelig fort.

 

Er det mulig for noen og sette sammen ett "godt nok" system til en grei pris da? Hadde vært hyggelig :)

Lenke til kommentar

OK.

Tenkt litt, lest litt, og redigert handlelisten ganske kraftig.

 

Endringer:

Byttet ut 4870x2 med et 4870 skjermkort

Byttet ut 1000W strømforsyning med en på 750W

Byttet ut hovedkortet til et litt billigere

Fjernet to av minnebrikkene (står igjen med 4 GB, 2x2GB)

Fjernet lydkortet (kan fint bruke det integrerte foreløbig)

 

Prisen gikk da ned til ca 14000. Noe lavere tror jeg ikke jeg kommer...

 

Handlevogn

 

Fortsatt holder jeg meg til NetShop sitt sortemang. Grunnen til at jeg ikke vil ha 1GB minnebrikker er for å senere kjøpe 2 nye 2GB istede for å måtte kjøpe 4. Eventuelt kan man sikkert fundere om det blir DDR3 brikker på meg neste omgang. Da må jeg uansett ha alle nye. Kommer an på hvor fort prisen synker på de...

Endret av scorpier
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...