Tobbstern Skrevet 18. august 2008 Skrevet 18. august 2008 Hei. Jeg har akkurat skrudd sammen mine nye pc komponenter og startet opp for første gang. Jaggu fikk jeg ikke liv i det Jeg kommer meg inn i bios og finner alle harddiskene mine der og alt ser greit ut. Men når jeg går videre derfra og windows skal starte, så restarter maskina. Er det noe jeg må gjøre i Bios for å få den til å starte windows? Dette er første gang jeg prøver meg på selvbygging, og er helt blank på dette området. Er det noe jeg har glemt? Må jeg installere windows på nytt etter å ha byttet komponentene? Har kjøpt: Asus P5Q Pro HD 4850 Corsair strømforsyning 550 W RAM Intel core 2 duo e8500 Kjører Windows XP SP2 Håper på hjelp :-)
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. august 2008 Skrevet 18. august 2008 Du må, og jeg gjentar, MÅ reinstallere operativsystemet....
Tobbstern Skrevet 18. august 2008 Forfatter Skrevet 18. august 2008 Den er grei. Takker for raskt svar :-)
Morten K Skrevet 18. august 2008 Skrevet 18. august 2008 Du må, og jeg gjentar, MÅ reinstallere operativsystemet.... At han må stemmer ikke helt,men han bør. Trådstarter: Har du ting på disken du trenger?
Wibla Skrevet 18. august 2008 Skrevet 18. august 2008 Fordel å bare koble i systemdisken først... Du bør også reinstalle, men det kommer an på hva slags chipset du hadde før.
Tobbstern Skrevet 18. august 2008 Forfatter Skrevet 18. august 2008 (endret) Disken var klar for formatering og windows installasjon. Så jeg kommer ikke til å savne noe. Er godt igang nå. Husker ikke hvilket chipsett jeg hadde, men det er ihvertfall ikke det samme som på det nye hovedkortet. EDIT: Hadde intel 915P chipsett på det gamle kortet. Det nye har intel P45 chipsett Endret 18. august 2008 av Tobbstern
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå