Gå til innhold

Problemer med resizing i Bibble

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har problemer med å få re-sizet bilder i Bibble. Bruker Output size instillingene på Misc tab'en, men samme hva jeg prøver får jeg kun orginalstørrelsen ut. Har prøvd å endre både scale, width, height med og uten fixed output DPI, men til ingen nytte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har problemer med å få re-sizet bilder i Bibble. Bruker Output size instillingene på Misc tab'en, men samme hva jeg prøver får jeg kun orginalstørrelsen ut. Har prøvd å endre både scale, width, height med og uten fixed output DPI, men til ingen nytte.

Hmm - jeg gjør jo dette relativt ofte selv. Det eneste jeg gjør er å huke av for "Enable Output Scaling" (tror jeg det heter... er på jobb), og skrive inn ønsket oppløsning - deretter velger jeg normalt Save As, men det funker på samme måte om jeg sender til batch.

Skrevet

Save As ja, da funker det! Men ikke når jeg sender til batch. Merkelig.

Men Save As får duge, det er ikke så ofte jeg resizer manuelt siden Smugmug heldigvis gjør en god jobb der.

Takk for tipset!

Skrevet

Husk at innstillingene dine under Misc-tab'en kan overstyres av batch-innstillingene! Åpne innstillingene for den batch-køen du sender bildene til og sjekk Image Size under File-tab'en på høyresida. Der spesifiserer man hvor store bildene skal bli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...