Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

WD MyBook fryser pcen, store mengder tapte data


Anbefalte innlegg

Hei og hopp godtfolk! Trenger litt hjelp for å få en del av mine kjære lagrede filer.

 

Min WD My Book 500bg har begynnt å bli særdeles lite samarbeidsvillig. Det viser seg ikke på min datamaskin, ei heller på i "behandle" vinduet eller IFS drives.

Når jeg kobler den til jobber pcen svært tregt/fryser. Når jeg kobler den fra, hender det at IFS drives viser den.

Hva skjer? What to do?

 

Har blant annet store deler av min kjære musikksamling i boken, så jeg setter usedvanlig stor pris på litt hjelp her folkens!

Kjører XP home

Endret av beerformyhorses
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

First off all, morsom tittel:)

 

Det jeg tror du må gjøre for å ha en mulighet for å ta ut dataene er å bryte garantien, ta ut disken, koble den til internt å se om du får det til derfra...

Har måttet gjøre det selv på eksterne disker, funker ofte, men er disken ødelagt så har du en lang dyr vei for å få ting tilbake foran deg..

Lenke til kommentar

har hatt akkurat samme problem som du beskriver.

 

disken min begynte plutselig å virke igjen. jeg fikk henta ut alla data.

scanna den med WD Diagnostics Tool. Fant en haug av bad sectors.

 

for min egen del kommer jeg aldri til å kjøpe et wd produkt igjen.

 

 

har hatt akkurat samme problem som du beskriver.

 

disken min begynte plutselig å virke igjen. jeg fikk henta ut alla data.

scanna den med WD Diagnostics Tool. Fant en haug av bad sectors.

 

for min egen del kommer jeg aldri til å kjøpe et wd produkt igjen.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har en MyBook 500 GB selv, med E-SATA. Jeg har hatt den i 3 dager, og har opplevd problemer med mounting til tider, og enkelte ganger klarer ikke maskinen post screen i oppstarten, da den henger seg opp når Promise kontrolleren på hovedkortet leter etter disker. Sistnevnte kan være et problem med mitt hovedkort selvsagt, men det er i såfall det første problemet jeg har opplevd med det. Hvorfor jeg sliter med mounting er fremdeles et ubesvart spørsmål, det har ingenting å si om jeg bruker E-SATA, USB eller Firewire.

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Hvis noen kan gjelpe meg på vei her hadde jeg vært meget takknemmelig. Ringte akkurat til et datakonstruksjonsfirma, og fant ut at noe slikt vil koste 5-6000. Skyhøyt over mitt budsjett.

 

Jeg har kun en laptop tilgjengelig. Noen som har noen tips? Selv om noe kan være litt risky er alt bedre enn å bare la det stå på skrivebordet.

 

hjelp?

Lenke til kommentar
Hei igjen,

 

Hvis noen kan gjelpe meg på vei her hadde jeg vært meget takknemmelig. Ringte akkurat til et datakonstruksjonsfirma, og fant ut at noe slikt vil koste 5-6000. Skyhøyt over mitt budsjett.

 

Jeg har kun en laptop tilgjengelig. Noen som har noen tips? Selv om noe kan være litt risky er alt bedre enn å bare la det stå på skrivebordet.

 

hjelp?

 

Skaff deg programmet Get Data Back for enten FAT32 eller NTFS filsystem (velg den versjonen som passer ditt system). Det reddet meg en gang med en Maxtor disk, fikk ut alt sammen men disken var bare å kaste. Det tar lang tid men er verdt det.

Lenke til kommentar

Har i lengre tid registrert denne type feil med WD eksterne HDD's. 500Gb disken særlig. (i dette og andre forum) Jeg personlig foretrekker å bygge eksterne disker selv.

Har noen formening om det er selve harddisken som er problemet eller er det kontrolleren i kabinettet som fører til disse problemene?

Jeg regner med at dette kan være til nytte for trådstarter og oss andre dersom noen har funnet ut mere om disse kjente problemene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...