Gå til innhold

modem/trådløst internett problem


Anbefalte innlegg

hei,

 

fikk nytt modem for noen dager siden, og prøvde å koble det til den stasjonære pc'en, men det var ikke noe som skjedde, fikk bare beskjed om at nettkabel ikke var koblet til.

så koblet vi til den bærbare, da funket det..men om man ikke bruker nettet hele tiden, så får vi plutselig ikke kontakt med nettet...og vi må restarte modemet for å kunne surfe igjen...

noen som har peiling på hvorfor dette skjer..?

og kan man ha trådløst nettverk, uten å måtte koble i den stasjonære pc'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at du har D-link eller no sånn på den stasjonære PCen? Siden på bærbare har de jo innebygde internettmotakere. Driverne på de er allerede installert. Men på den stasjonære må du gjøre dette selv. HVis det følger med en CD, så er sikkert drivern på den. HVis ikke søk på merket på internett og se etter Driver.

Lenke til kommentar

Forresten. NÅr dere ikke for kontakt til nettet lenger, er det på laptoppen det da? Er sånn på min at når jeg ikke har brukt laptoppen på en stund, så går den jo i hvilemodus. Når jeg rører touchpadden eller musa, så kommer den ut av hvilemodusen, men internetten trenger litt tid på seg for å kople seg til laptoppen igjen. Det kobler seg fra internett for å spare strøm. Bare gi den litt tid. Men jeg vet ikke om det er det som er problemet

Lenke til kommentar

tror nettverkskortet i den stasjonære er ødelagt, siden det hele tiden står at nettverkskabel er koblet i fra selv om den er i...så den får jeg ikke surfet på...

og på den bærbare slutter nettet å funke om jeg er borte fra den i 2-3 minutter..så må restarte hele tiden.

har d-link som router ja....meni det nye modemet jeg har tror jeg det er innebygd router? for det står bl.a 1 2 3 4(ethernet)

 

ps

må jeg installere noen drivere for å få router/modemet til å fungere?

jeg er helt blank når det kommer til dette...

har et modem/router av typen zyxel p-660H-T3 v2

Endret av sickboi
Lenke til kommentar

ps

må jeg installere noen drivere for å få router/modemet til å fungere?

jeg er helt blank når det kommer til dette...

har et modem/router av typen zyxel p-660H-T3 v2

 

Vi har også et zyxel modem, men det fungerer fint. Har du innstallert driverne på USB mottakeren på den stasjonære PCen? Siden hvis du ikke har gjort det, oppfatter ikke PC (stasjonære) at det er internett. På laptoppen er allerede driverne innstallert . Men på stasjonære må du gjøre dette selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...