Gå til innhold

Forsterker i stand-by


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo skrive hva som er problemet her også da, i tilfellet ingen gidder å følge den linken.

 

Forsterkeren er en HK avr 630.

Den har det problemet med at den slår seg av selv plutselig, og går i stand-by modus.

 

Har prøvd å resette den, og dra ut alle kabler. Dette hjelper ingenting.

Har hatt den på service der det ble justert bias (?) på mistanke, og da va den bra lenge, men startet på igjen for noen dager siden. Slik var det første gang jeg hadde den til service også. Da var den bra en stund, før den startet på igjen med det tullet. Vet ikke hva som ble gjort første gang på verkstedet.

 

Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Hvordan er det med kjøling, er det nok klaring rundt forsterkeren? Kan være den går i protect på grunn av varme.

 

Har satt den helt ute på gulvet for å se om det kunne være problemet. Slår seg av da også. Dette skjer kanskje 10 - 15 sek etter at den er blitt skrudd på. Den har fungert veldig bra 1mnd, før det begynte igjen, så tror ikke det er det som er problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Pass på at ingen av høyttalerledningene (selve lederne) kommer i kontakt med hverandre, da dette skaper en kortsluttning. Sjekk bak forsterker og høyttalere.

Lenke til kommentar
Hvordan er det egneltig å klage til et verksted? Hvilke rettigheter har man?

 

Verkstedet er rimelig grei på dette for min del. De kunne ta den inn på nytt kostnadsfritt. Men jeg må vente litt da de har masse å gjøre akkurat nå. Derfor jeg lurer på om det er noe konkret som kan være feil hos meg. Ettersom jeg har prøvd å luke ut alle kabler så er det vel vanskelig å påpeke noe som kan være feil. Strømnettet?

Sist jeg sendte inn forsterkeren, så satte de den på 1 mnd, uten at den koblet ut. Så de justerte bias-verdier på mistanke bare. Så kommer den hjem til meg, fungerer normalt ca 1 mnd, så begynner den med det tullet igjen

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei sann:)

 

Tror nok problemet ligger i strøm modulleren i forsterkeren..

 

Hadde akkurat samme problemet på min 630. Slo seg av i standby. Helt til det smalt noe jæ...

og ødela tre elementer i høytalerene.. Sjekk dette før du får ødelagte elementer du oxo..

 

Har vært problemer på flere av disse forsterkerne.. Og kan nok nesten garantere at dette er feilen..

 

Lykke til:)

 

Henning

Lenke til kommentar
Hei sann:)

 

Tror nok problemet ligger i strøm modulleren i forsterkeren..

 

Hadde akkurat samme problemet på min 630. Slo seg av i standby. Helt til det smalt noe jæ...

og ødela tre elementer i høytalerene.. Sjekk dette før du får ødelagte elementer du oxo..

 

Har vært problemer på flere av disse forsterkerne.. Og kan nok nesten garantere at dette er feilen..

 

Lykke til:)

 

Henning

 

Med strøm modulleren mener jeg strøm omformeren som gjør at forsterekeren får konstant jevn strømforskyning..

 

MVH

Henning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...