Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nye skjerm - får ikke økt oppløsningen[LØST]


Anbefalte innlegg

Hei hei,

forleden dag kjøpte jeg meg en ny lcd skjerm, av typen BenQ T221W.

Når jeg skulle hjem å prøve den gikk den i svart med engang i windows og det kom bare opp no signal output, prøvde med utallige kabler, både vga og dvi. Jeg fikk oppstart bilde og ikke noe mer, men klarte å starte xp i vga modus, det kom bilde, men fikk ikke satt oppløsningen til mer enn 640x480 - 4biter.

Nå vil xp plutselig velge å starte opp i 800x600 4biter, da får jeg bilde, men når jeg skal prøve å endre oppløsningen får jeg denne mld:

 

Ugyldige skjerminnstillinger

Gjeldende skjermdriver kan ikke brukes. Den ble laget for en tidligere Windows-versjon, og er ikke lenger kompatibel med denne versj. av Windows.

 

Systemet startet med standard VGA-driver

 

Ta kontakt blablabla...

 

Tingen er at jeg har nettopp innstalert nyeste driver til skjermkortet(geforce 7600) og gjorde det igjen for sikkerhets skyld, men det hjalp jo ikke.

 

Noen som vet hva det kan være?

Endret av Dozer_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mine ører er dette ikke relatert til skjermen og jeg antar at du vil få samme problem med en annen skjerm. Jeg tror heller at feilmeldingen antyder riktig og at dette er et problem med skjermkortet/driveren. Installerte du ny driver rett før feilen oppsto? Hvis ja, så er det nok her problemet ligger. Hvilken type OS kjører du? (Vista, XP)32-bit eller 64-bit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...