Gå til innhold

Rome: Total war. Barbarer


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp startet en campaign med Gaul, og det går veldig bra foreløpig. Man starter med et overtak, masse soldater og byer. Jeg bygde opp trade og jordbruk med en gang for å få en sterk økonomi. Koblet sammen de to nord-italienske byene med de lenger inni frankrike(tok to rebel byer) og har nå et sterkt rike. Har planer om å erobre hele spania og England snart.

 

Har sett på building Browseren at byene ikke blir større enn level 3(minor city tror jeg det er), og at de ikke har noen form for sanitetsbygninger(sewers, public baths). Foreløpig er ikke byene så store så det går greit, men jeg vet at Squalor kommer til å bli et STORT problem etter hvert som det blir mye folk i byene.

 

På slagmarken passer jeg på å ha en god del flere soldater enn fienden, og støtte opp Warbands godt med Druids eller general da de kan route ganske fort.

 

Hvordan spiller dere med barbarer på Rome: Total war? Hvordan fikser dere Squalor med så dårlig infrastruktur i byene? La oss diskutere!

 

PS: Jeg snakker hovedsakelig om originalen, men BI Strategier er også velkomne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror tråden hadde blitt litt mer intresant viss folk kunne si hvordan de spillte som andre land. Ikke bare barbarer.

 

Selv spiller seg Kingdoms meg SS mode. Spiller som Kiev Russ å har tatt russland. For de som ikke kjenner moden så eg Kiev Russ en liten nasjon med 3 provinser til å begynne med. Norgorod eller russland var i krig med Cuman i øst. Derfor hadde de lite soldater i vest. Selv om jeg nesten ikke hadde penger byggde jeg opp en enorm hær av Milita. Sendte dem mot sør å vest russland. På samme turn angrep jeg 6 av de 9 russiske provinsene og tok alle. Fra det av var det lett match å Russland var mitt. Etter dette hadde jeg masse penger å sendte en hær til skandinavia å tok Norge. Nå skal jeg ta Skottland å Irland.

Lenke til kommentar

kramstogen, spiller du med noe mod? fordi jeg synes ikke barbarer er noe kult ellers. Men i hvertfall, så har jeg spillt veldig mye med thrace. det er veldig kult, men man kan ikke oppgradere byene så langt og få veldig mange nye units. Det som jeg synes er litt kjedelig når man erobrer og utvider er at man må bruke masse turer på å organisere. sende forsterkninger. Derfor liker jeg best å gjøre smarte ting for å utvide meg fort. f.eks overaskelsesangrep fra havet på hovedstaden deres. osv.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å lage en eller to store hærer, og ta med alle soldatene videre, mens jeg trener opp garrison i byene jeg tar over. Det funker ikke kjempebra, så å ta livet av en hel nasjon bruker å ta litt tid. Overraskelse fra havet høres kult ut, tenker jeg må prøve noe sånt en gang.

Spiller vanilla RTW og BI. Har du noen mods å anbefale?

Lenke til kommentar

Jeg spiller masse barbarian invasjon, men vanlig vanilje rome total war er så historisk feil, og er veldig lei av det. Hvis du er det også, burde du prøve realism mod. Realism er veldig heftig i østen, hellas og egypt. med etterkommere av alexander som sloss mot hverandre osv. Det burde du prøve først kanskje.Jeg elsker å være Bactria og Thrace.

 

Har ikke fått prøvd Europa Barbarorum ordentlig men jeg har lest veldig mye om det, og det ligner veldig på Realism, men hvis man hører på navnet så tror jeg det er midt i blinken for barbariske stammer. Det er ikke f.eks ett lag som heter Gaul. Fordi gaul har aldri vert et land eller imperie, det er bare et ommeråde med flere stammer. det er to spillbare lag for gaul, og resten av stammene er rebels. Også er jo resten av verden med mye sånn som det er i realism.

 

En annen bra mod som jeg spillte i litt over en uke var The Iberian Conflict. som handler om da faren til Hannibal tok en del av spania. Det er lite, men veldig veldig gøy, og man får en følelse av at det er veldig historisk riktig, og man får et godt inntrykk av hvordan det foregikk.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt til å laste ned europa barbarorum, jeg men så at de ikke hadde sånne heftige legionerer. Du vet de med sånn heftig gallisk hjelm og sånn rusting som er mange ringer nedover. De eneste legionerene etter gaius marius var sånne med fjer i hjelmen og sånn.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...