Gå til innhold

Stasjonær til wow, hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvis du er dum nok til å sette design over funksjonalitet så kjøper du den Apple-skiten der ;)

Kan forstå at Design kan gå foran, men ikke når du kan få så vanvittig mye bedre HW til samme pris.

Har sett en del på forskjellige stasjonære Macs, mange har en vanvittig god cpu og ram, men så ser man at skjermkortet er av sorten dårlig for to år siden, aldri skjønt meg på hvordan de setter opp en pc, mediadesign hadde jeg klart valgt mac, mange programmer fungerer mye bedre på en mac der, men gaming? Ikke om den så hadde blitt kasta etter meg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hvis du er dum nok til å sette design over funksjonalitet så kjøper du den Apple-skiten der ;)

Kan forstå at Design kan gå foran, men ikke når du kan få så vanvittig mye bedre HW til samme pris.

Har sett en del på forskjellige stasjonære Macs, mange har en vanvittig god cpu og ram, men så ser man at skjermkortet er av sorten dårlig for to år siden, aldri skjønt meg på hvordan de setter opp en pc, mediadesign hadde jeg klart valgt mac, mange programmer fungerer mye bedre på en mac der, men gaming? Ikke om den så hadde blitt kasta etter meg ;)

Klart at man kjøper PC om man skal game alle slags spill, men denne tråden ligger i et WoW-forum, og da foreslår jeg iMac siden den er en veldig god WoW-PC, er omtrent lydløs og har en skjerm som få klarer å matche. Rett og slett en super alti-i-ett-maskin til WoW. Med WoW i OS X har man integrert videoopptaksmulighet i klienten, integrert musikkspiller og en raskere klient i forhold til Windows-utgaven. Så da ser jeg ikke helt hva som er negativt med iMac til WoW-spilling. Dessuten slipper man keyloggere, så man risikerer ikke å miste kontoen sin.

Blizzard har alltid lagt sin elsk på Mac (mange av utviklerne er Mac-brukere selv) og det er vi glade for. :)

mac_vs_dell.png

Endret av Meldarion
Skrevet

Hehe, har ikke så altfor mye greie på selve systemet på Mac, så skal ikke være altfor bastant i min argumentasjon. Men det er vel liten tvil om at man kan få utrolig mye bedre Hardware/komponenter for en Mac-pris, det er du enig i?

Og har man kjøpt seg en Mac så sitter man egentlig "stock" igjen, med fåtall av mulige oppgraderinger (Am I Right?).

Når det er sagt, bruker Mac i sine stasjonære PC'er (Kabinett altså) BTX Hovedkort eller ATX? (Evt. hva er mest vanlig? :hmm:

Skrevet

Skal være enig i at man sitter med dårligere hardware (rent spesifikasjonsmessig), bortsett fra skjermen, på en iMac kontra en selvbygget PC. Men, man må igjen tenke på at OS X er et helt annet operativsystem som utnytter ressursene annerledes.

Er dårlig med oppgraderingsmuligheter annet enn RAM og evt. harddisk hvis man skrur delene fra hverandre på iMacn jeg foreslo.

Er ikke sikker på hva slags hovedkort Mac Pro bruker, men iMacen bruker noe hjemmelaget :p

Skrevet
Hehe, har ikke så altfor mye greie på selve systemet på Mac, så skal ikke være altfor bastant i min argumentasjon. Men det er vel liten tvil om at man kan få utrolig mye bedre Hardware/komponenter for en Mac-pris, det er du enig i?

Og har man kjøpt seg en Mac så sitter man egentlig "stock" igjen, med fåtall av mulige oppgraderinger (Am I Right?).

Når det er sagt, bruker Mac i sine stasjonære PC'er (Kabinett altså) BTX Hovedkort eller ATX? (Evt. hva er mest vanlig? :hmm:

Hardwareprisen i en mac forhold til en vanlig PC man setter sammen selv blir Mac dyrere, greit man får et MYE penere ytre (hvertfall hvis man kjøper PC på elkjøp) Men hvis man bygger en pc selv så slipper man ofte billigere unna og med et riktigere oppsett for gaming, flott ser det ut også, man må bare tenke seg om før man kjøper.

Og som jeg har sagt før, hadde selv valgt Mac hvis jeg var designer av et slag ;)

Skrevet (endret)

Hardwareprisen i en mac forhold til en vanlig PC man setter sammen selv blir Mac dyrere, greit man får et MYE penere ytre (hvertfall hvis man kjøper PC på elkjøp) Men hvis man bygger en pc selv så slipper man ofte billigere unna og med et riktigere oppsett for gaming, flott ser det ut også, man må bare tenke seg om før man kjøper.

Og som jeg har sagt før, hadde selv valgt Mac hvis jeg var designer av et slag ;)

Øhm, var det ikke det jeg sa? :roll:

Endret av Giallorossi
Skrevet (endret)

Jeg er tydeligvis for trøtt her, misforsto totalt de første setningene, trodde du skrev at du fikk mye bedre hardware for samme pris hvis du kjøpte mac, min feil ;)

Edit: Mener forresten de bruker noe BTX, men nå som de har intel-cpu går de nok over til ATX, noget usikker selv.

Edit2: Beklager nok en gang, får skylde på alt for mange timer med arena i jakten på vengeful mace denne helga :p

Forresten noen som har lagt merke til at den Dell-pc'n der oppe er kobla til masse ekstra USB-ting?

Og forestill deg hardware forskjellen hvis den macen ikke har et kabinett ved siden av sånn som de viser med Dell-pc'n :p

Endret av Kuldesjokk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...