Gå til innhold

Garmin Nuvi 760 vs Tomtom Go 720/30


iacob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tomtom720. Jeg har ikke prøvd noe særlig andre GPSer så dette blir uten sammenligning.

 

Jeg kan gi TT720 gode skussmål på alt bortsett fra bluetooth-handsfree-løsningen.

Ankepkunktet mitt her er lydkvaliteten man får i samtale når man kjører.

Både høyttaler og mikrofon sitter på tomtomenheten og lydkvaliteten/styrken blir for dårlig/lav

 

Dersom noen ringer til meg når jeg kjører må jeg løfte tomtomen av holderen og holde den i hånden for å snakke.

Dette er pga andre personen hører ikke meg så godt og jeg hører ikke andre personene så godt.

 

Dersom bilen står i ro og det er ingen kjørestøy funker den, men da er jo litt av poenget borte.

Lenke til kommentar

på min Tomtom 930 så har jeg ikke problemer å høre vedkommende via høytaleren på gps, men synes jeg må heve stemmen for at vedkommende i andre enden skal høre meg.(mulig vedkommende har høytaler på lavt :whistle: )

 

Ankepunktet mitt for å kjøpe Tomtom ble Map share og mange flere informasjoner på skjermen under navigasjon.

Sjekk skjermbilder av begge under navigasjon.

 

Tomtom har kommet ut å være meget brukervennlig.

Endret av asbhegge
Lenke til kommentar

Hadde Nuvi 760 en stund. Er en fin GPS, som er lett å bruke. Eneste som plaget meg, er at Nuvi'en svært ofte velger sykkelstier osv. Dette får man ikke gjort noe med. Gikk så over til tomtom. Spesielt mapshare og mye info på skjermen trekker opp. tomtom har også mange flere menyer og innstillinger, samt mye bedre programvare på PC-siden.

Lenke til kommentar

920 har kart over USA og et lite gyroskop, som skal hjelpe i tuneller. Ikke at det fungerer så bra bestandig. 730 har Europa og nyere kart. x30 har også nyere programvare, som i kombinasjon med v8 kart, har noen fordeler. Men det får man snart til x20 serien også. Tror faktisk ny programvare ligger klar, og at det bare er v8 kart som ikke er kommet ennå.

Endret av DaWiEn
Lenke til kommentar
920 har kart over USA og et lite gyroskop, som skal hjelpe i tuneller. Ikke at det fungerer så bra bestandig. 730 har Europa og nyere kart. x30 har også nyere programvare, som i kombinasjon med v8 kart, har noen fordeler. Men det får man snart til x20 serien også. Tror faktisk ny programvare ligger klar, og at det bare er v8 kart som ikke er kommet ennå.

 

 

Så det betyr at om man kjøper en ny 920 nå, så får man ikke med de nyeste kartene?

Lenke til kommentar

Hvis du kjøper den ny, så har du 30 dagers kartgaranti. Men regner med at du da får siste versjon av v7 kartet. Med v8 kartene, så får du Lane assistant, IQ-routes og svært forbedret ETA. Men vet ikke hvordan det fungerer med 30 dagers kartgaranti, om du oppgraderer til v8 software, og v8 kartene for x20 serien kommer innen den perioden.

Lenke til kommentar
Var det et supertilbud de kun hadde en kort periode?

Nå finner jeg bare tomtom go 920 hos elkjøp til kr 2989,- :(

 

Ja, ser sånn ut gitt. Min kom i posten for to dager siden og jeg er så langt veldig fornøyd. Å ha fjernkontroll er faktisk veldig nyttig, da man slipper å strekke seg fram til hovedenheten i fart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...