Gå til innhold

Kunne Dell Inspiron 1100 passe for meg?


Anbefalte innlegg

Jeg er ut etter en billig laptop. Har sett meg ut Dell Inspiron 1100. Den får jeg til 8500 kroner nå hvis jeg bestiller før 24 mars. Jeg skal først og fremst bruke laptop`en til skolearbeid, kanskje ha den med på en og annen forelesning, og til DVD (pendler med tog).

Kunne gjerne tenkt meg å spille litt på den også (ikke de helt nyeste spillene, men slagere som FIFA 2002, Max Payne, THPS 2 o.l)

Hva mener folk? Vil dette kunne være en maskin som passer mitt behov, eller må jeg legge litt mer penger i kjøpet, og kanskje gå for en Dell Inspiron 5100?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eneste er vel at skjermkortet ikke akkurat er bygd for spilling! er et evig komprimi det der; du får ingen BILLIG gaming laptop.. minimum ~13 lapper!

Riktignok er ikke dette en spillemaskin, men jeg er sikker på at det går an å spille de spillene som nevnes på den. Jeg regner med at det integrerte kortet som er på Dell-maskinen kan sammenlignes med

f.eks geforce2 mx til stasjonær pc. Hvordan bildekvaliteten på DVD vil bli, er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Jeg er ut etter en billig laptop. Har sett meg ut Dell Inspiron 1100. Den får jeg til 8500 kroner nå hvis jeg bestiller før 24 mars. Jeg skal først og fremst bruke laptop`en til skolearbeid, kanskje ha den med på en og annen forelesning, og til DVD (pendler med tog).

Kunne gjerne tenkt meg å spille litt på den også (ikke de helt nyeste spillene, men slagere som FIFA 2002, Max Payne, THPS 2 o.l)

Hva mener folk? Vil dette kunne være en maskin som passer mitt behov, eller må jeg legge litt mer penger i kjøpet, og kanskje gå for en Dell Inspiron 5100?

 

Heisann,

 

Jeg var nettopp i samme situasjon, pendlende student etter en rimelig bærbar som også gikk an å spille på. Postet selv et innlegg på dette forumet; Her . Jeg hadde valget mellom Inpiron 1100 og Toshiba 1410-303.

 

Jeg valgte til slutt Toshiba'en. Den har alt som JEG trenger. CPU'en er "bare" på 1.5 GHz i motsetning til Dell's 1.6 GHz, begge er Celeron. Men skjermkortet på Toshiba'en tør jeg å påstå er en del bedre; nVidia 420 GO 16 DDR (eget minne, deler ikke med resten av Ram'en), noe som funker rimelig bra til spilling (særlig til den prisen, som for øvrig er kr 8500.- på telehuset.no). Jeg får spilt bl.a spilt max payne, warcraft 3 uten problemer. I tillegg har den IR-port, diskett-stasjon noe som ikke Inspiron 1100 har. Du får også med 3 års service (ringe et nummer så kommer noe og henter den, leverer tilbake ferdig reparert etter maz 5 dager). Så eneste grunn til og velge Dell er nok den LITT sterkere prosessoren + modellen er nyere en Toshiba'en.

 

Du kan også lese en test på Dinside.no

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Jeg var nettopp i samme situasjon, pendlende student etter en rimelig bærbar som også gikk an å spille på. Postet selv et innlegg på dette forumet; Her . Jeg hadde valget mellom Inpiron 1100 og Toshiba 1410-303.

 

Jeg valgte til slutt Toshiba'en. Den har alt som JEG trenger. CPU'en er "bare" på 1.5 GHz i motsetning til Dell's 1.6 GHz, begge er Celeron. Men skjermkortet på Toshiba'en tør jeg å påstå er en del bedre; nVidia 420 GO 16 DDR (eget minne, deler ikke med resten av Ram'en), noe som funker rimelig bra til spilling (særlig til den prisen, som for øvrig er kr 8500.- på telehuset.no). Jeg får spilt bl.a spilt max payne, warcraft 3 uten problemer. I tillegg har den IR-port, diskett-stasjon noe som ikke Inspiron 1100 har. Du får også med 3 års service (ringe et nummer så kommer noe og henter den, leverer tilbake ferdig reparert etter maz 5 dager). Så eneste grunn til og velge Dell er nok den LITT sterkere prosessoren + modellen er nyere en Toshiba'en.

 

Du kan også lese en test på Dinside.no

 

Takk for godt svar ridgea. Det var akkurat en slik tilbakemelding jeg håpet på. Jeg vurderer også tilbudet til Telehuset på Toshiba sin modell. Jeg har veldig sansen for Toshiba sitt design på laptop`er, og de får jo stort sett mye skryt i tester. Cpu-kapasiteten bekymrer meg egentlig ikke, jeg trenger ikke allverdens cpu-kraft da jeg har en stasjonær pc som jeg kan bruke når det trengs, men klart, det er greit å kunne se DVD eller spille litt innimellom. Jeg har sett på testen på dinside.no, og i denne testen står det at det er DDR-minne som følger med, mens hos Telehuset står det Sdram. Hva er det som er riktig? Bekymrer meg også litt at man kan ha maks 512 MB minne som max. Hvordan er denne maskinen å drasse med seg? Blir den fort varm? Hvordan er lydkvaliteten?

Lenke til kommentar

hei,

 

Faktisk når det gjelder ram`en så er jeg ganske usikker selv om det er DDR eller SDR. Har sett flere steder der det står at det er DDR, men som du selv nevner står det ikke annet en "Syncron Dram" på Toshiba's hjemmeside. Jeg kjøpte maskinen i telehuset butikken (Fredrikstad), og mannen der var også ganske usikker. Men vi kan håpe på det beste :).

 

Jeg har hatt maskinen i 2 dager nå, og jeg må si at jeg er svært fornøyd med den. Dette er første gang jeg har en bærbar, så jeg vet egentlig ikke hva som er bra eller dårlig. Den er meget stille, men vifta kan kanskje være en smule sjenerende når den først begynner å gå. Hos meg varer batteriet i over 2 timer hvis jeg ikke gjør noe tungt arbeid, men ved spilling, se på film, høre mye musikk, varer den "bare" i 1,5 time. Greit nok syns jeg. Om den blir varm? tja, jeg syns det, men ikke så varm at det er ubehagelig. Men som sagt, så vet ikke jeg hva som er for varmt eller normal varme hos bærbare systmer.

 

Vel, jeg tror du kommer til å bli fornøyd hvis du kjøper Toshiba'en. Det er ikke mange steder du kan få en så komplett bærbar til under 9000.-. For meg passer Toshiba'en perfekt. Hos telehuset har de også en HP bærbar til 9999.-. Den tror jeg har DDR og et like bra skjermkort (om ikke bedre, ati radeon 7500 32 ddr), men den har ikke IR-port + nyere modell, allikevel valgte jeg Toshiba'en, 1000 kr spart er 1000kr tjent ;). Målet mitt var jo å finne en grei bærbar som dekket mine behov til en minst mulig penge, og dette fant jeg hos Toshiba'en.

 

Håper dette hjalp bitte lite granne mer....lykke til med kjøpet ditt

 

mvh

 

ridgea

 

tillegg:

rask oppstart

256 ram holder i massevis, ennå...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Toshiba i 1410 serien i midten av januar (samme modell som du tenker å kjøpe, men med større hardisk og cd-brenner) og er foreløpig svært fornøyd med maskinen. Den er faktisk noe av det mest stillegående jeg har vært borti. Vifta slår seg på av og til, og jeg synes ikke den bråker noe særlig. Jeg synes heller ikke at den blir spesielt varm, men hvis du skal sitte med den på fanget på et tog i flere timer så kan det jo hende at du får en annen opplevelse. Den eneste ulempen med maskinen er at den er relativt stor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...