Gå til innhold

Autocad - Gjøre mange små deler om til èn stor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt problemer i autocad og aner ikke hvordan jeg skal løse det. Jeg har prøvd det meste, så jeg håper noen av dere er drevne på dette.

Jeg har importert en modell av et kretskort fra ultiboard til autocad. Problemet er at kretskortet inneholder over 60 000 deler og det bruker alltfor mye datakraft. Det blir dermed svært vanskelig og tidkrevende å å flytte rundt på det.

Det jeg er ute etter, er en måte å få alle delene til å virke som èn stor del. Er det noen enkel måte å gjøre dette på? Jeg legger ved filen med kretskortet, og håper noen kan hjelpe meg med dette.

Her kan filen lastes ned

Kretskort

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har litt problemer i autocad og aner ikke hvordan jeg skal løse det. Jeg har prøvd det meste, så jeg håper noen av dere er drevne på dette.

Jeg har importert en modell av et kretskort fra ultiboard til autocad. Problemet er at kretskortet inneholder over 60 000 deler og det bruker alltfor mye datakraft. Det blir dermed svært vanskelig og tidkrevende å å flytte rundt på det.

Det jeg er ute etter, er en måte å få alle delene til å virke som èn stor del. Er det noen enkel måte å gjøre dette på? Jeg legger ved filen med kretskortet, og håper noen kan hjelpe meg med dette.

Her kan filen lastes ned

Kretskort

Hadde det vært noen år tilbake kunne jeg kanskje hjulpet deg. Er noen år siden jeg jobbet med AutoCad nå. Hvilken versjon av AutoCad er det du bruker, kanskje jeg da kan bistå med litt research?

Skrevet (endret)
Jeg bruker nyeste versjon, autocad 2009. Jeg er litt i villrede for hva jeg søke etter, så om du klarer å grave frem noe blir jeg veldig takknemlig.

Jeg ser hva du mener. Prøvde å åpne det i en gratis DWG Viwer, og det var veldig tungt å navigere seg rundt. Jeg skal se om jeg klarer å finne en eldre versjon av AutoCad, og prøve å åpne med den, for å se om det er noe ikke vieweren støtter ved visning av tegningen.

Edit:

Skal sies at jeg har tidligere jobbet som Teknisk Tegner, og har jobbet mye med mekaniske tegninger. Jeg vet ikke nødvendigvis hva jeg skal se etter i denne typen tegninger.

Endret av alaruz
Skrevet

Har studert tegningen litt, og kan ikke si jeg liker at det ikke er brukt skikkelige layers. Godt mulig det er litt mangel på kompatibilitet med vieweren jeg bruker for øyeblikket. Men da kunne du eks. ha deaktivert flere layers og laget separate mindre tegninger.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei, beklager at det har tatt så lang tid å svare, men jeg har nettopp kommet hjem fra ferie.

Jeg har klart å løse problemet. Det er ikke en tilfredsstillende løsning, men det holder.

Løsningen ble å eksportere filen med færre detaljer og gjøre den om til en block, enkelt og greit.

For de som er interesserte kan resultatet ses her: Kretskort

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...