Gå til innhold

Det ultimate hovedkort ?


Eudora

Anbefalte innlegg

Hei alle...

 

Jeg sitter å lurer på om jeg skal kjøpe ny pc, men er litt forvirra i markedet i dag.

 

Som vi alle vet har nå skjermkortet HD 4870x2 kommet på markedet, så jeg trenger det ultimate HK til dette skjermkort. Eller bør jeg velge 2stk ordinære HD 4870 kort og kjøre crossfire på dem. vet ikke hva som er lurt.

 

nVidia har masse problemer for tiden så jeg ønsker ikke et nVidia system...

 

Intel vs. AMD ?

DDR3 minne og heftig CPU må til...

 

Hva kjøper jeg ?

 

NB!! Systemet skal vannkjøles...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm så hva med dette oppsettet.

 

HK : Asus Rampage Extreme

CPU: Intel Quad 9550... er en Quad Extreme CPU vert pengne ?

GPU: HD 4870x2

RAM: DDR3

 

Om noen har erfaring med Asus Rampage Extreme sin vannblokk hadde det vært fint med et lite sitat fra dere. Kan en erstatter Asus sin vannblokk med en fra Aquacomputer, liker ikke helt slange tilkoblingne fra Asus, siden jeg bruker AC's plug'n'cool oppsett.

Lenke til kommentar

Pøh, det totalt ultimate Hovedkortet fortiden er å blir Asus Sitt Evolution Hovedkort, Sturla sin test for ItPro bekrefter dette, ekstremt hovedkort, med hele 4 PCi-express X16 Slotter! :)

 

kjøpe akkurat Asus Rampage Extreme, den er laget av copper.

 

man har ikke satt in hk enda, venter til helga får jeg ferie :p

 

 

den blocka ser mye bedre kvalitet en STRIKER II EXTREME var.

 

 

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=196683 Asus Rampage Extreme tread

Skal hovedkortet vannavkjøles, så er det liten vits å bruke den blokken som evt. følger med Hovedkortet, den er svært dårlig (uansett hovedkort). Kjøp heller en blokk ved siden av.

Lenke til kommentar

Azaziel

den har 16x på hver slot. all intel 48x kort har det.

 

 

Asus P5E64 WS Evolution kjører 2x 16x full speed

 

dem 2 andre kjører på 4x men er fysisk størelse på x16

 

 

 

Giallorossi

og Asus Rampage Extreme clocker bedre en all andre intel x48 710 fps har ikke sett noene andre utenom p45 kort greid overkomme dette.

 

 

http://www.xtremesystems.org -> ItPro

alledre par stykker har sakt dette er beste hovedkort dam har prøvd noen gang.

Lenke til kommentar
Azaziel

den har 16x på hver slot. all intel 48x kort har det.

 

 

Asus P5E64 WS Evolution kjører 2x 16x full speed

 

dem 2 andre kjører på 4x men er fysisk størelse på x16

 

 

 

Giallorossi

og Asus Rampage Extreme clocker bedre en all andre intel x48 710 fps har ikke sett noene andre utenom p45 kort greid overkomme dette.

 

 

http://www.xtremesystems.org -> ItPro

alledre par stykker har sakt dette er beste hovedkort dam har prøvd noen gang.

Okey, linken funker ikke. Men Evolution HK'et ihvertfall ikke langt bak Asus Sitt.

Og på en annen side, de store fordelene med Evo HK'et er de 4 Pci-express X16-slottene, svært god utnyttelse av Harddisker (Vanvittig god støtte for blant annet SAS) og CPU-utnyttelse.

Lenke til kommentar

Ser ut til å koke litt opp her nå, som jeg synes er bra hehe.

 

Som jeg leste her så var det noen som sa at om en skal vannkjøle så bør en bytte ut helle original suppa med vannblokker, som jeg egentlig er enig i, MEN, hvilke blokker passer, siden alt av original kjøling henger sammen, jeg har rota rundt på nettet etter bilder eller mål, men har ikke enda funnet bilde av et kort som har vært strippa for heat-pipe systemet, for å få en titt under.

 

Jeg selv kjører pr dags data vann system fra Aquacomputer, med slanger som er 6/8mm, kall meg kansje gal og sprø, men jeg har enda ikke vært borti problemer i det hele. pga dette får jeg problemer med den originale vannblokka på Rampage Extreme, fordi disse overgangene som følger med ikke er til å bruker etter hva jeg leser rundt. 1 løsning er å bruke tykere slanger bare i dette leddete, med noen andre nippler til neste komponent i vann systemet, som i dag er løsningne etter hva jeg ser. Finner jeg utav hva blokker som passer til HK'et så stripper jeg seff... hele heatpipen. Eller om jeg får fatt på eller selv lager en blokk som kan erstatte Fusion Blokka selv, det hadde vært det beste. å borre opp fusion blokka's nippler med nye gjenger har også vært i tankene mine.

 

Som sagt eneste "flaw" med dette kortet er nipplene på fusion blokka, Asus skulle latt dette være opp til brukeren.

 

For de som allerede har dette kortet i dag, hva har dere gjort med tanke på kjøling. og hvilke minne brikker bruker dere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...