kevinedomm Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 (endret) Heisann! Er litt lei av min nåværende scooter, så jeg lurer på å bytte... Noen som eier Aprilia Ditech SR50? Anbefales den? Noen negative sider ved den? Hvor mye vil det koste med omregistrering og andre avgifter osv. hvis jeg bytter moped nå? Og når ble innsprøytningen på disse oppgradert? Fra hvilket årstall? Forresten, ser at mange selger Replica versjonen billigere, hva er det med den som gjør den så billig? Endret 12. august 2008 av Daniel_91
Bearar Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Eier ikke en selv, men har prøvd den. Denne var gameboy-chippa og gjorde rundt 90 på flata. Veldig god aks til å være originalsylinder. Var noe greier som måtte gjøres rundt hver 10000km, noe som hadde med at det var direkte innsprøytning. Men husker ikke helt hva det var. Dette er vel det eneste negative jeg kan se. Omregistering er vel rundt 400kr tror jeg? Tror det var i 2003 da de fikk ny motor. Denne er visstnok ikke like bra som den tidligere. Er usikker på de store forskjellene, men var visst Aprilia som lagde den tidligere og den var på en måte større og mer "solid" enn den seinere som Piaggo produserte. Replica, er ikke det de eldre modellene med det gamle utseendet?
kevinedomm Skrevet 12. august 2008 Forfatter Skrevet 12. august 2008 Ok.. så hvilken årsmodell som regnes som best da? Noen som vet hva det var som måtte gjøres hver 10000KM med innsprøytningen? Dyrt/vanskelig? Yter Gilera Runner Purejet like bra? Er det andre scootere med innsprøytning som kan gameboychippes?
kevinedomm Skrevet 12. august 2008 Forfatter Skrevet 12. august 2008 (endret) Wikipedia sa ihvertfall følgende: Although there are several variant models of the SR50 worldwide, certain models are not available in certain parts of the world: the carburetor model was available just on a few models in the first few years of the SR50 since being introduced to North America. The large majority of North American SR50s are equipped with DiTech fuel injection, with models up to 2008 using the Aprilia engine and 2009 and later models using the Piaggio engine. Forresten, ser at enkelte i annonsene siner mener at Factory versjonen av scooteren er best fordi den har bedre motor enn de andre? Endret 12. august 2008 av Daniel_91
Bearar Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Crash.no har et trimsett som er beregna for Aprilia-motoren (før 2003 står det), og et for Piaggo seinere. Stoler mer på Crash når det gjelder sånt enn Wiki.
kevinedomm Skrevet 6. september 2008 Forfatter Skrevet 6. september 2008 Så da ble det en 04 Ditech på meg Dritbra scooter, syk aks for orginalsylinder å være ja, bare drar og drar og drar i motbakkene! Hatt den i 2 uker nå og har kjørt 300 mil, og det har vært en ren fornøyelse! Null problemer med den! Og det med den dyre delen som måtte byttes ved 10.000KM er pisspreik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå