Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aprilia Ditech SR50 - Noen som kjører den? Anbefales den?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann!

Er litt lei av min nåværende scooter, så jeg lurer på å bytte...

Noen som eier Aprilia Ditech SR50? Anbefales den?

Noen negative sider ved den?

Hvor mye vil det koste med omregistrering og andre avgifter osv. hvis jeg bytter moped nå?

Og når ble innsprøytningen på disse oppgradert? Fra hvilket årstall?

Forresten, ser at mange selger Replica versjonen billigere, hva er det med den som gjør den så billig?

Endret av Daniel_91
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eier ikke en selv, men har prøvd den. Denne var gameboy-chippa og gjorde rundt 90 på flata. Veldig god aks til å være originalsylinder.

Var noe greier som måtte gjøres rundt hver 10000km, noe som hadde med at det var direkte innsprøytning. Men husker ikke helt hva det var. Dette er vel det eneste negative jeg kan se.

Omregistering er vel rundt 400kr tror jeg?

Tror det var i 2003 da de fikk ny motor. Denne er visstnok ikke like bra som den tidligere. Er usikker på de store forskjellene, men var visst Aprilia som lagde den tidligere og den var på en måte større og mer "solid" enn den seinere som Piaggo produserte.

Replica, er ikke det de eldre modellene med det gamle utseendet?

Skrevet

Ok.. så hvilken årsmodell som regnes som best da?

Noen som vet hva det var som måtte gjøres hver 10000KM med innsprøytningen? Dyrt/vanskelig?

Yter Gilera Runner Purejet like bra? Er det andre scootere med innsprøytning som kan gameboychippes?

Skrevet (endret)

Wikipedia sa ihvertfall følgende:

Although there are several variant models of the SR50 worldwide, certain models are not available in certain parts of the world: the carburetor model was available just on a few models in the first few years of the SR50 since being introduced to North America. The large majority of North American SR50s are equipped with DiTech fuel injection, with models up to 2008 using the Aprilia engine and 2009 and later models using the Piaggio engine.

Forresten, ser at enkelte i annonsene siner mener at Factory versjonen av scooteren er best fordi den har bedre motor enn de andre?

Endret av Daniel_91
Skrevet

Crash.no har et trimsett som er beregna for Aprilia-motoren (før 2003 står det), og et for Piaggo seinere. Stoler mer på Crash når det gjelder sånt enn Wiki.

• 4 uker senere...
Skrevet

Så da ble det en 04 Ditech på meg :)

Dritbra scooter, syk aks for orginalsylinder å være ja, bare drar og drar og drar i motbakkene! Hatt den i 2 uker nå og har kjørt 300 mil, og det har vært en ren fornøyelse! Null problemer med den!

Og det med den dyre delen som måtte byttes ved 10.000KM er pisspreik :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...