Gå til innhold

Div spørsmål Navi 660 og MapSource


Skoglyvideo

Anbefalte innlegg

Før ferien kjøpte jeg en Garmin Nuvi 660 som kuppvare hos Elkjøp til kr. 1295,-. Har nå brukt den i ferien både i Norge, Sverige og Danmark. Den har fungert utmerket på alle måter. Jeg har også klart å legge inn egne POI, men der stopper det. I esken fulgte det med kun 1cd med brukerveiledning i tillegg til GPSen, stativ og ledninger og div. papirer med serienummer mm. Nå har jeg lyst til å utforske mer. Jeg har registrert meg hos Garmin,kjørt gjennom WebUpdate. Fått kode og kode for opplåsing uten at jeg helt skjønner hva som skal låses opp. MapSource har jeg lastet ned og koblet til GPSen. Når jeg åpner MapSource får jeg melding om at den ikke finner noen installerte MapSource produkter. Det er tydeligvis noe jeg ikke får med meg (selv om jeg selv synes at min tekniske innsikt er over middels).

 

Hva skal til for å kunne bruke MapSource? Er det mer som skal lastes ned. (kart?)

Manglet det noe i esken?

Har jeg en gratis oppdatering av kartene som ligger inne?

Har lagt noen POI på et SD kort. Leser GPS disse fra SD kortet?

 

Håper noen kan rettlede meg litt og svare på spørsmålene, evt linke til andre svar et sted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mapsource du har lastet ned fra Garmin er kun en oppdatering. Mapsource får du ved å kjøpe "trip and waypoint" cd, men den er til liten nytte hvis du ikke har kart. Kart er noe du må kjøpe i tillegg, da følger også Mapsource med.

 

Skal du kunne leke deg med å lage ruter/waypoint, mm på pc(mapsource) så må City Navigator kjøpes på cd.....eller en kan låne en cd hos en kompis.

 

Kodene du nevner er jeg usikker på, kan være en gratis oppdatering du har fått :hmm:

 

Poi legger du inn med programmet Poiloader som du finner på garmin.com. Poi skal ha en endelse på "csv", men ser du har fått til å legge inn Poi.

Finner du Poi som har en endelse på "gpi" så kan den kopieres i mappen garmin/poi på

gpsenhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...