Gå til innhold

PS3 HDbilde til TV, lyd til anlegg- hvordan?


DKH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Hehe. Nå skal ikke jeg være alt for bråkjekk her, men jeg har visst THX22 (altså ikke 22R), og ser ingen optisk inngang på den:S Utrolig surt.. Men hvordan gjør jeg det da da?

 

Edit: Sjekka en gang til nå, og er ingen optisk inngang nei. Nå tok jeg den ut i lyset, så jeg fikk sett ordentlig.. Hvordan skal jeg koble lyden til denne da?

Endret av DKH
Lenke til kommentar

Det jeg har gjort nå, er å koble PS3en med HDMI til tven, og så har jeg bare plugget i en lykabel mellom TVen og annlegget (vanlig rød og hvit lydkabel). Dette fungerer jo selvsagt, men hvordan er det med surround-lyden da? Blir den "som den skal" da, altså skjønner annlegget lyden, når den først går gjennom tven? (tenker på til blurayfilmer spesielt).

Lenke til kommentar
Det jeg har gjort nå, er å koble PS3en med HDMI til tven, og så har jeg bare plugget i en lykabel mellom TVen og annlegget (vanlig rød og hvit lydkabel). Dette fungerer jo selvsagt, men hvordan er det med surround-lyden da? Blir den "som den skal" da, altså skjønner annlegget lyden, når den først går gjennom tven? (tenker på til blurayfilmer spesielt).

 

Du vil ikke få ekte digital lyd. Vil få lyd bak, men det blir en uekte surround.

Skal du ha digital lyd (ekte surround) på ps3 må du bruke optisk eller hdmi inn på forsterker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...