Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laderinngangen skjev - laptop lader ikke


Anbefalte innlegg

Har en Asus A6Km som fikk seg en støyt, og det ser ut til at den pinnen som er inne i laderporten er ganske vridd. Nå lader ikke maskinen, noe som gjør den ubrukelig. Har vært borti dette på en annen laptop før, og da ble jeg fortalt at hovedkortet måtte byttes ut.

 

Er det ikke mulig å fikse dette, f.eks ved å skru opp maskinen og prøve å justere litt? Jeg har aldri vært inne i en laptop før så har null peiling.

 

Ellers er det jævlig kjipt at Asus har en så forbannet dum laderløsning. En tynn dritt som henger bakpå og blir ødelagt så fort den får en liten hard berøring. Har en HP laptop med en tykk laderledning som går inn på venstre side, og den har det aldri vært noen problemer med.

 

Setter pris på hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tips.

 

Ringte ASUS nå, og de sa at jeg måtte sende den inn på reparasjon. Problemet er at jeg må vente 2-3 uker, og at jeg ikke vet om feilen dekkes av garantien eller ikke. Det er jo "selvforskyldt", men likevel synes jeg at det bør dekkes av garantien når det skal så lite til for å ødelegge den. Porten har vært skjev over lengre tid, men fikk i dag det avgjørende støtet. Det er ikke tilfeldig at jeg har to ASUS-laptoper som nå ligger "døde" av samme problem.

 

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er ikke så voldsomt keen på å sende inn to laptoper til reparasjon og risikere å måtte betale tusener for frakt og nye hovedkort dersom det ikke dekkes av garantien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...