Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjekk om støvet ligger på speilet, evt på mattskiven.

 

 

Kan man få mattskiva renset? Må vel være der støvet ligger siden det kun vises i søkeren.

 

ikke med annet en blåsebelge / lufttrykk. prøver du deg med en swab eller q-tip blir det mye værre. Har prøvd selv og angrer etter på, heldigvis er en mattskive vanligvis billig

Lenke til kommentar

Kan antaglig få den renset (kommer an på kamera?). Noen kamera kan også mattskive byttes på. Men regn med at det blir det dyreste støvkornet i ditt liv. I alle fall når det strengt tatt ikke betyr noe annet enn litt irritasjon.

Prøv å blåse med en blåsebelg på speil/mattskive for å se om det hjelper. For all del ikke begynn å fikle med q-tips og det som verre er i et forsøk på å 'vaske' speil/skive.

Lenke til kommentar
Jeg børsta oppi skiven der med en sånn kamera-kost.. er det ille?

 

Det ser vel du best selv :) men jeg ville ikke ha anbefalt det. etter min mening er mattskiven enda mer følsom for oppskraping og drit en sensoren.

 

Altså.. det ble jo omtrent bare mer støv oppi der... Jeg har 400D, der mattskiven ikke kan byttes (tror jeg), hadde vært kjipt om jeg skraper den opp...

Lenke til kommentar
Jeg børsta oppi skiven der med en sånn kamera-kost.. er det ille?

 

Det ser vel du best selv :) men jeg ville ikke ha anbefalt det. etter min mening er mattskiven enda mer følsom for oppskraping og drit en sensoren.

 

Altså.. det ble jo omtrent bare mer støv oppi der... Jeg har 400D, der mattskiven ikke kan byttes (tror jeg), hadde vært kjipt om jeg skraper den opp...

 

mener på alle canon og nikon dslr kan du skifte matskive men via et verksted blir det fort dyrt og gjør du det selv kan det bli like ille med en ny.

Lenke til kommentar

Jeg støvsugde en av de tidligere kamerahusene mine. Anbefales ikke med mindre du føler deg heldig. Det skjedde ikke noe galt da jeg gjorde det, og det fikk vekk noe av støvet, men ikke alt. Satte støvsugeren på laveste effekt og holdt den i nærheten av åpningen på kamerahuset, ikke foran eller inni. Det skapte en liten trekk gjennom kamerahuset som rotet rundt på støvet. Fjernet noe, flyttet noe og tilførte noe.

 

Forteller det som en "haha, så dum jeg var," og ikke som en anbefaling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...