Priest32 Skrevet 6. august 2008 Rapporter Del Skrevet 6. august 2008 Hei. Helt plutselig nå i kveld så har pc'n begynt å kreve passord når jeg trykker på Outlook Express knappen.. dvs når jeg trykker så kommer det opp et vindu med min epostadresse + et ferdig utfylt felt med passord.. Jeg trykker OK, men ingenting skjer.. Bare dukker opp det samme vinduet om og om igjen. Velger jeg deretter AVBRYT, så får jeg da opp den lille "loggen" hvor det står hva OE har gjort for noe feil.. Der dukker det da opp en liste med like mange linjer som antall ganger jeg trykket på OK.. Lista sier bl.a. dette : Det oppstod et problem under pålogging til e-postserveren. Passordet ditt ble ikke godkjent. Konto: '****.*****@****.no', Server: 'pop.*****.no', Protokoll: POP3, Svar fra server: '-ERR Invalid userid/password', Port: 110, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 0x800CCC90, Feilkode: 0x800CCC92 Passordet er korrekt skrevet.. har sjekket x antall ganger nå.. Noen ideer om hva som kan være feil ? Lenke til kommentar
otis Skrevet 6. august 2008 Rapporter Del Skrevet 6. august 2008 Feil passord eller brukernavn. Lenke til kommentar
Priest32 Skrevet 7. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 hehe.. Nei, jeg skrev jo IKKE feil passord og IKKE feil brukernavn. Men, nå virker det plutselig igjen. Fikk en mail hvor de forklarte at serveren som mailene lå på måtte gjøres noe med. Noe problem av et eller annet slag.. Så det var derfor.. Alt virker nå.. Lenke til kommentar
otis Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 Jeg tviholdte på feil brukernavn og passord, da det så sjeldent er serveren sin feil. Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 Det er ikke sjeldent at det er serveren som er feilen. dette problemet oppstår litt nå og da når det gjelder gratis e-post'er på nettet. i bedriftsammenheng er det sjeldnere serveren sin feil. Hvis du får problemet med at du ikke får sjekket e-post'en din en annen gang, sjekk status oppdateringer til e-posten din sin hjemmeside, står ofte der hvis de har problemer. somregel så fungerer det å hente e-posten dagen derpå... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 Om det er serverfeil vil man ikke få beskjed om at brukernavn og/eller passord er feil. Så enkelt og greit er det Svar fra server: '-ERR Invalid userid/password' Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Om det er serverfeil vil man ikke få beskjed om at brukernavn og/eller passord er feil. Så enkelt og greit er det Svar fra server: '-ERR Invalid userid/password' Jo det får man faktisk. men dette virker jo ofte forvirrende for brukerene. Men nok om det. Denne tråden er løst, så da er det bare å sette dette i Topic for trådstarter! EDIT: Skriveleif Endret 7. august 2008 av langz Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 Om det er serverfeil vil man ikke få beskjed om at brukernavn og/eller passord er feil. Så enkelt og greit er det Svar fra server: '-ERR Invalid userid/password' Der tar du feil. Gmails IMAP server gjør dette fra tid til annen. Pluteslig spretter det opp en melding om at brukernavn/passord er feil, selv om b/p er lagret i en keyring. Venter man 5 minutter og prøver igjen kommer man inn. Forøvrig har jeg opplevd akkurat det samme på både tele2 og telenors POP servere. Har også opplevd at både min egen POP server og min egen IMAP server gjør dette, men aldri klart å finne ut hva feilen er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå