kirsti4 Skrevet 5. august 2008 Skrevet 5. august 2008 Jeg har måttet kopiere disc 1 av Sims 2 over på PC'en for å korrigere navn på 2 hjelpefiler (spansk leeme med aksent og svensk lasmig med tødler) som programmet ikke gjenkjente ved installasjon. På denne måten gikk det greit å starte installeringen av programmet på laptopen, - fra harddisken og siden ved å mate maskinen med disc 2-4 ettersom den bad om dem. På pc'en i stua har det imidlertid oppstått et problem. Jeg kopierte over disc 1, korrigerte navnene på de problematiske filene, og startet installasjonen fra Autorun slik som på laptopen. Men nå ber maskinen meg om å sette inn disc 1, og det går jo ikke siden det er der problemet er. På Pc'en har jeg i tillegg til dvd rom og dvd write, diskettstasjon (!) og 2 harddisker (C og en som er partisjonert i F og G.) Av andre forum jeg har søkt på, skjønner jeg at dette med ekstra harddisk og partisjonering kan være årsaken til problemet (?). Spørsmålet er, hvordan omgår jeg dette og får jeg programmet til å "tro" at disc 1 er på plass og utføre installasjonen fra harddisken?
Skjelvgråt Skrevet 5. august 2008 Skrevet 5. august 2008 Du kan jo bruke et mounteprogram som PowerISO, til og lage en "virtual drive" så lager du en bildefil av spillet og legger til den "virtuelle cd-rommen". Da kan det fungerere.
kirsti4 Skrevet 5. august 2008 Forfatter Skrevet 5. august 2008 Du kan jo bruke et mounteprogram som PowerISO, til og lage en "virtual drive" så lager du en bildefil av spillet og legger til den "virtuelle cd-rommen". Da kan det fungerere. Interessant, - var inne på programmets hjemmeside og kikka. Men er programmet noenlunde selvforklarende for en som ikke kan dette fra før?
Skjelvgråt Skrevet 5. august 2008 Skrevet 5. august 2008 Nja! Både og. Du kan legge meg til på msn så kan jeg forklare der, siden er egentlig ikke lett og forstå akkurat hva man skal gjøre første gang.
kirsti4 Skrevet 6. august 2008 Forfatter Skrevet 6. august 2008 Nja! Både og. Du kan legge meg til på msn så kan jeg forklare der, siden er egentlig ikke lett og forstå akkurat hva man skal gjøre første gang. Takk - skal prøve etter ferien, for nå blir jeg uten internett hjemme noen dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå