Gå til innhold

Volvo Penta motor problemer (Turbo diesel)


Anbefalte innlegg

Problemer med motoren, vil gå litt og da går den ganske fint på tomgang men stopper raskt! Har prøvd å lufte diesel systemet flere ganger, og idag byttet 1drivstoff filter! Samt luftfilter (veldig skitne begge) Drenert for vann i vann utskilleren. Sjekket dysene som så greie ut også! Men har lite greie på båt motorer, eller Volvo penta i det hele tatt.

 

Motoren sitter i en Biam...

 

Mye sot i vannet la jeg også merke til :thumbdown: Og kommer en svak ulyd rett før den dør ut!

 

Noen som kan hjelpe meg her, eller vet om kanskje andre forum jeg kan prøve lykken? Uansett ethvert innlegg tas i mot med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemer med motoren, vil gå litt og da går den ganske fint på tomgang men stopper raskt! Har prøvd å lufte diesel systemet flere ganger, og idag byttet 1drivstoff filter! Samt luftfilter (veldig skitne begge) Drenert for vann i vann utskilleren. Sjekket dysene som så greie ut også! Men har lite greie på båt motorer, eller Volvo penta i det hele tatt.

 

Motoren sitter i en Biam...

 

Mye sot i vannet la jeg også merke til :thumbdown: Og kommer en svak ulyd rett før den dør ut!

 

Noen som kan hjelpe meg her, eller vet om kanskje andre forum jeg kan prøve lykken? Uansett ethvert innlegg tas i mot med takk!

 

Vet ingenting, men www.baatplassen.no vet kanskje ? ;D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har du fått ordnet det nå?

 

Skal ikke utgi meg for å ha så mye peiling, men mener å ha hørt at disse penta-motorene ikke liker den avgiftsfrie diselen. Ikke fordi motoren bryr seg om avgifter, men den avgiftsfrie diselen er som kjent av dårligere kvalitet enn den "vanlige". Forøvrig er avgiftsfri veldig missvisende, da du betaler ca 50 % avgifter på den avgiftsfrie :wallbash:

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar

Dommeste jeg har hørt, fins flere hundre tusen volvo penta her i norge som går på den samme avgiftsfrie dieselen, og kvaliteten er ikke noe dårligere selv om den er billigere.

 

Renker med du har to dieselfilter? Er forfilter (grovfilter) og et finfilter? Båtene jeg har vert borti med har vanligvis grovfiltere fult i vann og drit, prøv og bytt det du ikke har byttet også for og prøve det enkleste tingene først.

 

Og var det mye vann i dieselen? Viss du har vært så uheldig og fått vann inn til brenstoffventilene/dysene er disse klare for utskifting...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...