Gå til innhold

spm on lærling lønn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Normalt så er lærlingtiden 2 år. I løpet av disse 2 årene vil du få utbetalt lønn som tilsvarer 1 årslønn til en fagarbeider. Normalt så ligger dette på lønnstrinn 16. Ofte så er det lokale forhandlinger som har pushet dette opp noen trinn.

 

Jeg tror jeg lå på rundt 225' for 7 år siden, så vil tro dette er kommet over 250' nå.

Lenke til kommentar

Du må finne ut 100% stillinglønnen til noen som har samme jobb som deg. Det første halvåret har du 20% at det han/hun har. Det andre halv året har du 40%, 3.halvår har du 50% og det 4 og siste halv år har du 80%.

 

Startet som lærling på en VGS 1.aug :) Så har akkurat fått vite det jeg også :)

Lenke til kommentar
Du må finne ut 100% stillinglønnen til noen som har samme jobb som deg. Det første halvåret har du 20% at det han/hun har. Det andre halv året har du 40%, 3.halvår har du 50% og det 4 og siste halv år har du 80%.

 

Startet som lærling på en VGS 1.aug :) Så har akkurat fått vite det jeg også :)

 

Nei, det er 30% første halvår, 40 andre, 50 tredje og 80 siste. av 266.100 der jeg jobber

Endret av General_Skurf
Lenke til kommentar

Akkurat den prosentsatsen kan variere. Jeg har også hørt om folk som fikk en lik prosentsats gjennom hele læreperioden, hvor de ikke steg i lønn, men til gjengjeld hadde en høyere startlønn enn vanlig. Men alt i alt tjente de akkurat det samme, bare at de var foruten lønnsstigningene.

Lenke til kommentar

har byrja å jobbe men har ikkje skrivd kontrakt, me ta det med ro, den er i systemet :) kommunen drive ikkje med juks, Eg får vente til eg skal signere kontrakta og spørre rundt.

Eg kan komme med korrekt svar angåande aukinga av lønn kvart halve år i prosent :)

Lenke til kommentar

1. Skriv bokmål plz.

 

2. Du bør ikke forvente deg så mye i lønn første mnd, hadde utbetalt

3.5k 2-3 første mnd, men sånn er det med lærling lønn. Men det som høres riktig ut ut slik dem forteller over. prosentsatsen starter mest normalt på 20% men stiger fort :)

Lenke til kommentar
1. Skriv bokmål plz.

 

2. Du bør ikke forvente deg så mye i lønn første mnd, hadde utbetalt

3.5k 2-3 første mnd, men sånn er det med lærling lønn. Men det som høres riktig ut ut slik dem forteller over. prosentsatsen starter mest normalt på 20% men stiger fort :)

 

1. Nynorsk er like mye norsk som bokmål, så om man skrive bokmål eller ikke kan være det samme. Du burde slutte med de "fjortiss" ordene dine istedet. De er mye værre enn nynorsk :p

 

2. Iallefall der jeg er lærling, så startet vi på 30%. Kommunalt. mellom 6000 og 6500 kr i måneden. Kommer ann på hvor mye skatt som blir trekt.

Lenke til kommentar

bakmal er lzm the l33t... vell, dra deg vekk med bokmålen din. Eg tykkje berre godt om nynorsk so for å seie d på dit språk stfu kid

 

Men over til topic

Ser på svara her og har no fått eit beitre innsyn i lønn og opptrinna, imåra skal det ringast til kontoret for (hugsar ikkje kva det heite) og mase litt på dei ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...