jeIIy Skrevet 3. august 2008 Skrevet 3. august 2008 (endret) Hei. jeg prøver å lage en Anti-bot på en registrerings side, men får det ikke til :S Jeg får alltid opp "Antibot koden matcher ikke", noen som vet hva som er feil? register.php <?php session_start(); $scriptnumber= rand(10000,99999); $_SESSION['scriptnumber'] = $scriptnumber; ?> <tr> <td>Script Number: <? echo "$scriptnumber"; ?> </td> <td><input name="sn" type="text" id="sn" value="" size="10" maxlength="5"></td> </tr> <form name="form2" method="post" action="register2.php"> <tr> <td> </td> <td><input type="submit" name="Submit" value="Register"></td> </tr> </form> register2.php <?php if($sn != $_SESSION['scriptnumber']){ echo "Anti-bot koden matcher ikke!"; include 'register.php'; exit(); } Endret 3. august 2008 av kensil
Terw Skrevet 3. august 2008 Skrevet 3. august 2008 (endret) $sn er ikke noe, den er ikke satt.. For å hente info fra form er du nødt til å bruke $_GET eller $_POST (Les mer: http://us2.php.net/variables.external) bytt ut $sn med $_POST['sn'] så skal det funke Endret 3. august 2008 av Terw
grimjoey Skrevet 3. august 2008 Skrevet 3. august 2008 input taggen bør vel også være inne i form taggen. skjønner ikke at det kan funke dersom input ligger utenfor form. mulig det kun fungerer i noen nettlesere.
jeIIy Skrevet 4. august 2008 Forfatter Skrevet 4. august 2008 (endret) input taggen bør vel også være inne i form taggen. skjønner ikke at det kan funke dersom input ligger utenfor form. mulig det kun fungerer i noen nettlesere. setter den den i form nå. EDIT: srry input var i form, bare jeg som har settet det opp feil her på forumet Endret 4. august 2008 av kensil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå