Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problem med Trådløst nettverkskort


Anbefalte innlegg

Har skaffet meg bærbar pc fra dell, for en ukes tid siden feila harddisken på maskinen, fikk ny harddisk av dell dagen etter! etter det virket det meste som det skulle. med ett unntak. det trådløse nettverkskortet. fordi denne maskinen er levert av dell (ikke en jeg har bygget selv9 har jeg ikke den fjerneste anelse om hva slags kort det er. i enhetsbehandling står det at jeg må finne drivere til nettverkskontrolleren (som jeg vet er det trådløse nettverkskortet). har prøvd alle drivere fra dell, vista foreslår at jeg laster ned driverene til en packard bell skriver (noe som er helt absurd) noen som vet hvordan jeg kan finne ut hva slags nettverkskort dette er slik at jeg kan finne riktige drivere? syntes det er rart vista ikke fant dette med en gang ettersom det ikke var noe problem første gang jeg installerte vista på dene pcen. I starten fant den heller ikke ethernet kortet, dette fant jeg derimot på en annen pc fra dell sine hjemmesider.

 

-Knappen som skrur av og på nettverkskortet er på

-reinstalert windows med denne på uten hjelp

-innstalert alle driverene dell foreslår

-vista finner ikke driver automatisk

 

er en Dell Vostro 1510 med vista buisness. vil helst slippe å ringe dell om det ikke er annen utvei.

 

takk på forhånd for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Snu pc-en din opp ned og se bakpå hva den heter og service tag ID-en din. Så åpner du linken så kan du skrive den inn der og så får du opp en nettside hvor alle driverne er mulige og laste ned.

 

Så bare plukker du med deg alle driverne du trenger.

 

dell driver nedlasting!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

hm så merkelig at driverne dems ikke funker. Skjedd meg også så jeg skal få hevet kjøpet på min egen Dell pc. Skal bli deilig og få pengene mine igjen satt i 6 timer med teknisk support jeg bare for og finne ut at heller ikke de kunne hjelpe meg. Da hadde jeg jo lasta ned drivere fra intel og dell sine sider uten at det hjalp.

 

Lykke til med pc-en videre.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noen andre problemer... enda. prøv å laste ned engelske drivere i stedet for norske. hørt det ofte løser problemet.

 

Det som er litt kjedelig nå er at jeg ikke ser noe symbol på skjermen når jeg trykker opp og ned på lyden. i tilleg får jeg ikke scrolla med siden av mousepaden. små, men irriterende problemer.. i tilegg hender det at markøren hopper, og jeg plutselig skriver i midten av forrige setning. litt kjipt, er ikke nær musa engang.

 

6 timer er vel litt drøyt?

 

Jeg skjønte fort at det var hardware problemer og fikk en hjelpsom svenske som sendte meg ny harddisk med 40 ekstra gigabyte plass som plaster på såret. håper jeg ikke får flere problemer, ellers er jeg svært fornøyd med dell's kundeservice (jada, veit vi ikke har apostrof i norge, men jeg liker det)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Var 6 timer til sammen helt sykt men sant. 1 og en halv time første gang, så 1 time så 30 min . Havnet hele tiden hos en ny fyr eller noe så ble ganske irriterende spessielt når du fikk tilsendt 2 nettverks kort og en dvd brenner og det hjelper ikke.

 

Så jeg håper bare på og få kjøpet hevet.

 

For feilen er enda ikke fikset så.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Ender sikkert med at du får en ny maskin, hvis ønskelig.. dell har etter min erfaring svært god kundeservice, så burde ikke bli noe kluss å få hevet kjøpet helller :)

 

Lykke til!

Håper på og bare få hevet kjøpet la oss si det sånn pc-en begynner og ta på årene for og si det mildt. Så vi får se da er ikke min pc men min søster så henne jeg gjør jobben for så jeg håper at jeg får det svaret jeg ønsker i løpet av uken.

 

Får jeg det svaret så lager jeg en gledes post om det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Bra bra!

 

Pcen min er kun to uker gammel...

Min er 1 måned fra 5 år hehe.

så jeg slår deg med ganske mange år hehe, men fortsatt reklamasjons tid og kan fortsatt få hevet kjøpt så jeg er en enda en lykkelig mann hehe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
hvor mye av innkjøpsverdien fikk du igjen?

Jeg vet ikke enda for de hakke svart på om jeg vil få kjøpet hevet eller hva de skal gjøre.

Håper jeg har svaret i løpet av uken for pc-en er ubrukulig uten det trådløse nettverks kortet. De har jo også prøvd og fikse feilen så mange ganger som de har lov.

Så jeg skal burde bare få penga igjen nå.

Lenke til kommentar
hvor mye av innkjøpsverdien fikk du igjen?

Jeg vet ikke enda for de hakke svart på om jeg vil få kjøpet hevet eller hva de skal gjøre.

Håper jeg har svaret i løpet av uken for pc-en er ubrukulig uten det trådløse nettverks kortet. De har jo også prøvd og fikse feilen så mange ganger som de har lov.

Så jeg skal burde bare få penga igjen nå.

 

er sweet deal for deg om du har hatt gratis pc i 5 år nå da :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

nja føler ettar 6 timer med teknisk support og nye deler skal de få gleden av og gi meg penga tilbake hehe.

 

Alltid vært et forsøk og få hevet kjøpet for jeg kommer ikke til og godta en ny pc så. Det er pengene jeg skal ha for pc-en for den er jo utdatert nå så kan bruke den som hammer liksom så lite er den verdt. funker til internett da men åpner du flere enn 3 adresser så sliter den litt hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...