eminem1 Skrevet 2. august 2008 Skrevet 2. august 2008 Hallo Jeg driver å lager en kontakt liste i VB 2008 nå.. Det jeg trenger hjelp til er å når man fyller inn all infoen i form2. og trykker "lagre kontakt" så skal kontakten bli lagret i programmet.. Tar det problemet først så skal jeg nevne det andre etter hvert vis jeg ikke har fikset det selv Noe hjelp?`
Sukkess Skrevet 2. august 2008 Skrevet 2. august 2008 Hei Nå veit ikke jeg hvor mye du kan og ikke, men dette er ment som en start for deg for å komme i gang, du får spørre hvis du lurer på hva du skal gjøre neste. Først må du lage arrays (tabeller), som kan se slik ut: Global Navn(1 to 20) as string Global Adresse(1 to 20) as string Global Alder(1 to 20) as integer osv.. 'Variabler for å holde rede på antall og aktive deltakere Global AntallDeltakere As Integer Global Aktiv As Integer 'Variabler til filbruk Global Filnavn As String Global Filnr As Integer 'Dette skrives i et modul Når du klikker Lagre Kontakt, skal informasjonen legges inn i arrays. Første kontakten lagres i Navn(1), Adresse(1) osv Navn(Aktiv) = txtEtternavn.Text Adresse(Aktiv) = txtAdresse.Text AntallDeltakere = AntallDeltakere + 1 Aktiv = AntallDeltakere Private Sub Form_Load() Aktiv = 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå