Gå til innhold

Backup av mails fra outlook 2003 til express?


Anbefalte innlegg

Min kjære onkel leverte nettopp sin maskin inn på reperasjon og de reinstallerte hele salamitten. Heldig for han hadde han tatt backup rett før den tok fyken og gav heldige meg jobben om å kopiere backupfilene fra sin eksterne harddisk til sin pc (han er ikke verdens mest datakyndige, som onkler flest).

 

Uansett, dette gikk jo greit, helt til jeg fant backup-filene til mailen, som var lagret i .pst format, som visstnok er utdatert siden tidligere versjoner av outlook. (Pc'en hadde nå plutselig outlook express).

Jeg leste litt om dette og fant ut at jeg måtte gå på fil - importer - meldinger - microsoft exhange. Men når jeg gjør dette får jeg beskjed om et eller annet med en MAPI klient. Hurra.

 

Jeg googlet litt om dette og fant så en guide om hvordan man kunne sette opp en slik klient slik at man kunne åpne backupfilene i outlook express. Denne guiden skrev at jeg måtte gå på kontrollpanel - epost - profiler osv. Problemet er nå at når jeg prøver åpne denne e-post kategorien under kontrollpanelet får jeg beskjed av windows om at systemet ikke har nok minne eller ressurser til å utføre denne operasjonen og at jeg må lukke noen vinduer osv osv.

Dette er jo bare tull da pc'en har 2 gigabyte minne som er ledig samt cpu som kjører på 4%, nå driver jeg og røsker meg i håret her og sliter sterkt med å finne en løsning på dette problemet.

 

Er det noen som vet om noen annen enkel måte å få importert disse filene på? Evt hva i alle dager som gjør at den e-post greia nekter å åpnes? takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, sjekk om dette kan hjelpe.

 

 

Microsoft Outlook Express er et gratis, grunnleggende e-postprogram.

 

Obs! Outlook Express kan bare importere meldinger fra standardmeldingslageret i Microsoft Office Outlook. Du kan importere meldinger fra et annet lager, men da må du endre standardplasseringen for lagring i Outlook før du starter importprosedyren. Klikk Datafilbehandling på Fil-menyen i Outlook hvis du vil vite mer om lagringsplasseringer i Outlook. Du kan vise informasjon om lagringsplasseringene og endre dem ved behov.

Hva vil du gjøre?

 

* Importere meldinger fra Outlook til Outlook Express

 

* Importere en e-postkonto til Outlook Express

 

Importere meldinger fra Outlook til Outlook Express

 

1. Velg Importer på Fil-menyen i Outlook Express, og klikk deretter Meldinger.

2. Velg Microsoft Outlook fra listen, og klikk deretter Neste.

 

Obs! Hvis Outlook ikke kjører, blir du bedt om å velge Outlook-brukerprofilen som meldingene skal lagres i. Velg en profil, og klikk deretter OK.

3. Velg mappene som skal importeres, og klikk deretter Neste.

4. Velg Fullfør.

 

Importere en e-postkonto til Outlook Express

 

Obs! Du kan bare importere POP3-kontoer til Outlook Express.

 

1. Velg Importer på Fil-menyen i Outlook Express, og klikk deretter Innstillinger for e-postkonto.

2. Klikk Microsoft Windows Messaging eller Exchange eller Outlook, og klikk deretter Neste.

3. Klikk e-postkontoen som skal importeres, og klikk deretter Neste.

4. Kontroller serverinnstillingene for kontoen i dialogboksen Bekreft innstillinger.

5. Gjør ett av følgende:

* Hvis du vil foreta endringer, velger du Endre innstillinger, klikker Neste og foretar ønskede endringer.

* Klikk Neste.

6. Velg Fullfør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...