Gå til innhold

Hastesak: S-ATA-adapter til USB eller IDE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har et problem som begynner å haste. Maskina mi sluttet å fungere i dag (sannsynligvis et hovedkort som har tatt kvelden), og jeg har behov for å flytte over filene mine til en ekstern harddisk før jeg flytter.

De aktuelle harddiskene har S-ATA-tilkobling, og vi har to andre maskiner i huset som kan være mellomleddet mellom S-ATA-diskene og den eksterne harddisken. Ingen av de andre maskinene har imidlertid S-ATA-tilkobling, og jeg må da finne et slags adapter som enten går fra S-ATA til USB, eller som går fra S-ATA til IDE. Finnes det noe slikt?

Jeg trenger også å få overført filene innen en uke, hvilket betyr at jeg må ha et eventuelt slikt adapter i hånda innen seks dager (omtrent). Jeg bor i Oslo, så jeg har enkel tilgang til en del butikker, og såfremt det er mulig, ønsker jeg helst råd om/linker til butikker i Oslo-området jeg kan gå i. Hvis jeg må få dette i posten, kan leveringen fort ta for lang tid.

Er det noen som kan hjelpe?

Svar mottas med takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ikke to umulige løsninger, det, men de virket litt dyre og utilgjengelige. Jeg fant akkurat ut at jeg burde kunne løse problemet med en S-ATA-kontroller. Da lar jeg hver disk få strøm fra strømforsyningen i maskina mi, og kobler heller om en av diskene av gangen gjennom kontrolleren til familiens bærbare maskin, og overfører til familiens maskin på den måten.

Men så er det bare å finne en rimelig S-ATA-kontroller fort nok. Jeg ser at Datakjeden har en slik kontroller, men at den er på fjernlager.

http://www.datakjeden.no/oslo/PartDetail.aspx?q=p:1029586

Jeg får finne ut av hvor lang tid det vil ta å få den til Oslo.

Komplett har også den samme kontrolleren, men da må jeg kjøre ned til Sandefjord for å være sikker på å få den, og jeg er ikke sikker på om jeg har mulighet til en slik kjøretur før jeg flytter.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=322775

Er det noen som vet om en slik eller liknende kontroller som er mer tilgjengelig for en Oslo-boer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...