Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpning av porter - Vood 453w (Tafjord Mimer)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp gått over fra Telenor til Tafjord Mimer. Har fått et nytt modem: Vood 453w.

 

Ser at porten på uTorrent ikke er åpen. Fant en skjema på Tafjord sine sider der det stod framgangsmåte for å få åpnet porter i routeren. Men ting er ikke helt som i skjemaet. Det står at jeg skal trykke på "Port forwarding." Det er lettere sagt enn gjort, for da får jeg opp denne beskjeden: "You must enter an IP address on LAN Clients page for the selected lan group to enter this setup."

 

Så velger jeg "LAN Clients," taster inn Router LAN IP-adressen, men jeg får samme beskjed når jeg igjen velger "Port forwarding." Taster også inn min faste IP-adresse. Det hjelper heller ikke.

 

Hva skal jeg gjøre? Jeg trenger jo bare å komme meg inn på "Port forwarding," så klarer jeg sikkert dette selv. Typisk dette her. Håper noen kan hjelpe.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei....

 

Har åpnet porten til uTorrent, men porten er ifølge uTorrent ikke åpen. Uhh... Kan noen hjelpe?

 

Nytt problem:

Jeg fikk aktivert det trådløse nettet i går ettermiddag, men senere på kvelden så kunne ikke den bærbare maskina mi finne det igjen. Jeg har to maskiner: en stasjonær som er tilkoblet nettet via kabel, og en bærbar som er tilkoblet trådløst. Kan grunnen til at jeg ikke fant det trådløse nettet være at jeg slo av den stasjonære? Eller kan problemet være at jeg haket av "Hide SSID" under konfigurasjonen av modemet?? Håper noen kan hjelpe. :ermm:

Lenke til kommentar

For det første , har du forsikret deg om at pc`n din alltid får samme ipadresse fra routeren din for hver gang du starter den ?

 

Dette kan gjøres på forskjellige metoder som f.eks å sette pc`n til å kreve en fast adresse eller man kan be routeren gi pc`n med macadresse 1234567890 eller hva macadressen din er alltid f.eks 192.168.x.xxx .

 

Når dette er gjort er det ett par ting som må gjøres . Først i uTorrent så må man definere en fast port og ikke noe random greier . Så må man tilbake i routeren med den faste IP`n og den faste porten for deretter å åpne trafikk utenfra og inn til den pc`n med adressen 192.168.x.xxx .

 

Men så er det en ting vi glemmer ikke sant ???

 

Hva med brannmuren din i pc`n din som sikkert kjører OS X , Win 2K , XP , VIsta eller hva det nå er . Har denne fått beskjed om at du ønsker at uTorrent skal få full tilgang ?

 

Dette er ikke spesifikk hjlep slik du ønsker angående Wood boksen fra Mimer men en generell liten hjelp .

Lenke til kommentar

Uff, nei! Trøbbel!

 

IP-adressen til den bærbare (trådløst internett) driver å forandrer seg hver gang. Hva gjør jeg? Jeg skal jo ha fast IP....

 

???

 

På Speedtouch-routeren jeg hadde fra Telenor var det vare å legge inn uTorrent med porten, og ferdig med det. Hvorfor er det så vanskelig her?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hei!

 

Har nettopp gått over fra Telenor til Tafjord Mimer. Har fått et nytt modem: Vood 453w.

 

Ser at porten på uTorrent ikke er åpen. Fant en skjema på Tafjord sine sider der det stod framgangsmåte for å få åpnet porter i routeren. Men ting er ikke helt som i skjemaet. Det står at jeg skal trykke på "Port forwarding." Det er lettere sagt enn gjort, for da får jeg opp denne beskjeden: "You must enter an IP address on LAN Clients page for the selected lan group to enter this setup."

 

Så velger jeg "LAN Clients," taster inn Router LAN IP-adressen, men jeg får samme beskjed når jeg igjen velger "Port forwarding." Taster også inn min faste IP-adresse. Det hjelper heller ikke.

 

Hva skal jeg gjøre? Jeg trenger jo bare å komme meg inn på "Port forwarding," så klarer jeg sikkert dette selv. Typisk dette her. Håper noen kan hjelpe.

 

Takk!

 

Hvordan fikk du dette til? veldig kjekt om du sier hvordan du gjorde det istede for å bare si at du løste det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...