Gå til innhold

Lakkering av Cyberen


Anbefalte innlegg

Ja, jeg har sikkert laga en sånn tråd ifjor eller no men orker ikke finne den.

 

Men uansett, Cyberen skal lakkes. Gelcoat/Lakken på den (som ble levert av fabrikk) er ekstremt falmet i solen, men er helt hel og fin, så sånnsett så mener mange det holder å bare matte ned lakken. men Båten er helblå, men skal lakkeres rød under og hvit oppå. Vil du se blåfargen under hvitfargen ettervært ? og vil ikke det bli veldig dårlig vis det kommer riper vis da ripene blir blå ?

 

Og vis jeg eventuelt pusser ned helt, er noen lag med lakk bra da, eller må jeg ha gelcoat, topcoat?? og blir det mye sparkling og vanskelig og få¨det 100% da ?

Og burde jeg ha noe epoxy primer under vannlinja ? skal ikke ha bunnstoff.

 

Ble kanskje litt rotete, men vis noen kunne gitt meg en litt god forklaring på litt lakking og slikt generelt.

 

Og en ting til, den skal lakkeres i en originalfarge som cyber leverer båtene sine i, nemlig rød under på sia, og hvit bunn og og hvitt dekk. har noen fargekodene til disse fargene ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss det er riper så kan du og sparkle det.

Viss du pusser vil det bli mattere der du har pust.

Jeg er ikke 100% sikker, men grunning er jeg temmelig sikker på er unødvendig viss du bruker gelcoat\topcoat. Du skal bruke topcoat.

Gelcoant er mer ment på støping, topcoat er mer overflate ''behandling'' tar jeg feil er det pga jeg er trøtt.. :p

 

Istedenfor å lakkere hele greia så kan du se om slipepasta fungerer. Har brukt det selv noen ganger på båter der lakken har blitt stygg, og det har fungert i nesten alle tilfeller. Dette er noe jeg ville prøvd før evt lakkering, slipper du mye arbeid og det er billigere. Og kanskje resultatet er bedre enn at du lakkere greia på ny.

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...