Gå til innhold

Bakgrunns Musikk er bra men ikke stemmer (realtek)


Anbefalte innlegg

hey jeg satt å så på en film på dataen og så syns jeg det var lavt så jeg tenkte at,

 

 

kanskje jeg kan få det enda høyere ved hjelp av Realtek HD Audio Manager og jeg trykte på en av høytalerene som viser der (mens jeg hadde VLC i et annet vindu som ikke var pauset .P)

og da kom det en lyd test i steden for, og jeg tenkte samma det dritt i, men plutselig hører jeg ingen stemmer og jeg tenkte faen, restarta pcen 2 gonger, reinstallerte lyddrivern og prøvde og lete i instillinger og ingenting hjalp så tok jeg og googla det fant en som hadde samme problem,men sto bare om codecer, og jeg lasta ner dem, like ille

 

 

noen som har samma problem eller svar til problemet?

 

og halvparten av lyder i spill er borte også

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
har du da fjernet de gamle driverne/codecene helt først eller har du bare klaska nye oppå? pleier å bli en del krøll med mindre du fjerne de gamle nøye først

 

Har ikke gjort noe med drivere, annet enn at jeg prøvde å oppdattere drivere via enhetsbehandling i går.. men hadde de siste driverene installert! Lyden ble ødelagt under spilling, altså uten at jeg hadde gjort noe med driverne!

 

Så det du sier er at jeg bør finne driverne til hovedkortet.. slette de gamle først og så installere de!

 

Eller finnes det egne drivere for integrert lydkort som jeg fjerner helt og installer lydkortet på nytt?

 

Sitter ikke hjemme nå, så kommmer ikke inn i enhetsbehandling og får sjekket dette nå!

 

Merkelig at stemmene blir lave og musikken er som vanlig.. dette gjelder også avspilling av musikk.. så vidt man kan høre vokalen men musikken høres helt fin ut!

Lenke til kommentar
har du da fjernet de gamle driverne/codecene helt først eller har du bare klaska nye oppå? pleier å bli en del krøll med mindre du fjerne de gamle nøye først

 

Har ikke gjort noe med drivere, annet enn at jeg prøvde å oppdattere drivere via enhetsbehandling i går.. men hadde de siste driverene installert! Lyden ble ødelagt under spilling, altså uten at jeg hadde gjort noe med driverne!

 

Så det du sier er at jeg bør finne driverne til hovedkortet.. slette de gamle først og så installere de!

 

Eller finnes det egne drivere for integrert lydkort som jeg fjerner helt og installer lydkortet på nytt?

 

Sitter ikke hjemme nå, så kommmer ikke inn i enhetsbehandling og får sjekket dette nå!

 

Merkelig at stemmene blir lave og musikken er som vanlig.. dette gjelder også avspilling av musikk.. så vidt man kan høre vokalen men musikken høres helt fin ut!

 

 

 

vis dere har realteak hd audio manager så vet jeg svaret, er ganske teit bare gå på inpå og velg rom som miljø funker fett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...