Gå til innhold

Kunshan M860 eller Kunshan D900?


bo00

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at det står mellom disse to pcen. Det jeg trenger er høy ytelse. Skal brukes til gaming osv.

 

Kunshan D900 speccs:

*17" Widescreen WSXGA+ 1680x1050

*Intel® Core™2 Duo Prosessor E6850 3.0GHz 4MB

*G.SKILL 4GB DDR2 800MHZ

*NVIDIA® GeForce® 8800M GTX 512MB DDR

*320GB SATA 7200RPM

 

= 16 000 KR

 

Kunshan M860 speccs

*15.4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050

*INTEL CORE 2 DUO T9600 2.8GHZ 1066MHz 6MB

*4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz

*320GB SATA 7200RPM

 

= 15 500 KR

 

Så lurer på om hvilken av disse bråker mest, blir varm osv. Skal brukers på skola, så gidder ikke sitte med en som bråker masse.

 

Tips?

Endret av dijum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, d900 er en gigantisk maskin med desktop- komponenter. Men i følge tester blir den ikke ubehagelig varm. Men den er stor! M860 har kun én vifte, og med kraftig prosessor og skjermkort så kan det bli litt lite. Dvs. Den kan nok bli varm, og vifta går nok mye. Har du ikke vurdert kunshan m570+ da?

Lenke til kommentar
Joa, dn funker vell den å , men kordan prossesor burde æ ha t dn? Å blir den varm?

 

Skal du bare spille, og ikke bruke den til en masse redigering og andre tunge programmer som krever mye CPU, ville jeg valgt P8600, eller kanskje også P8400. Jeg valgte P8600 på min m860. Til spilling er det skjermkortet som er helt avgjørende, ikke CPU. Prosessoren du har valgt vil bli varmere (kanskje bråke mer?) å kreve mer strøm, 10W.

 

Ser du har valgt 8800m gtx på den første der. 9800m gt er bittegranne bedre ifølge tester, men nå som prisforskjellen er 88 kroner eller noe er det igrunnen det samme hva du velger trur jeg. i forgårs var prisforskjellen 800 trur jeg. jeg valgte 9800m gt pga det er nyere og har noen nye funksjoner som 8800m gtx ikke har, men husker ikke i farta hva det var. Sikkert ikke noe avgjørende =)

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar
Jeg valgte P8600 på min m860.

 

Du er akkurat personen jeg leter etter. Kan du si noen ord om hvordan du synes denne PC'en er? Det jeg er mest interessert i er varme, støy og kvalitetsfølelse. Er du fornøyd med den?

 

Jeg syns den virker veldig bra. Er klar over at den vil bråke litt (testerne hardware.no mente den bråkte litt) og vil bli litt varm. De to tingene gjør bærbaren jeg har idag. Ikke pga at den er en monsterpc, men pga den har store problemer. Derfor vil ikke jeg bry meg så mye om varme/støy. Når man spiller, bruker man ofte headsett, så da hører man ikke støy så godt uansett. Jeg har ingen erfaring med sager og/eller multicom, men håper jo at det er kvalitet i den. Jeg syns den ser bra ut og, det også litt viktig for meg.

 

Har blitt litt usikker på om jeg skal forandre bestillingen til denne prosessoren istedet: INTEL CORE 2 DUO P9500 2.53GHZ 1066MHz 6MB cache 25W. Det er pga cachen fordobles og jeg har lest at dette er ganske gunstig. Vet du noe om det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...