Gå til innhold

HP lanserer Pavilion dv5-1089eo


ReFre

Anbefalte innlegg

Veldig pene specs i forhold til pris!

 

Men når skal dem forstå at veldig mange av oss ønsker flere 15,4" rundt denne prisklassen, bare med høyere oppløsning :(

 

Enig! det er den eneste ulempen med denne maskinen. Men med speccsene denne har kan jeg godta en slik oppløsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
P = Poweroptimized performance

T = Performance!

 

Kan ikke forstå noe annet enn at en T-prosessor med samme specs vil yte noe bedre...

Jeg har bestilt kunshan m570+ med T9600 2,8 ghz 6mb cache 1066 mhz fsb. Satser på bra trøkk.

Eller at en P med samme specs har lavere effektforbruk?

Lenke til kommentar

Hallo! Tenkte jeg kunne skrive litt her siden jeg nå har hatt dv5-1095 i en uke. Kjøpte den på expert for 8 999 kr.

 

Jeg har ikke hatt noen problemer med den og er veldig fornøyd :) Crysis demoen kjører knirkefritt på medium og kan nesten spilles på high. Har også koblet PC'n til en 40" lcd flatskjerm via hdmi kabel og koblet til xbox 360 kontroll mens jeg spilte crysis og det funket fantastisk (hd-kvalitet).

 

Gears of War har jeg såvidt prøvd også uten å endre noe på instillingene og det funket supert.

 

Eneste problem er at den kan bli veldig varm når den jobber hardt. Prøvde å game litt med denne på knerne og den brant nesten hull i buksene mine :p

Lenke til kommentar
Herjern: Bråker viftene mye/eller går de ofte i maskinen ved lette arbeidsoppgaver?

Tenkte å kombinere denne maskinen som en jobb og spille pc, og hvordan er batteritiden på denne?

 

Hvis du tenker over det, kan du høre viften godt når det er helt stille rundt deg, men det er langt i fra å bråke mye. Selv legger jeg stort sett ikke merke til viften.

 

Når det gjelder batteritiden, er jeg ikke helt sikker, men tror at den skal klare rundt 3 timer hvis du har på strømsparer og ikke gjør for tungt arbeid. Selv har jeg stort sett brukt den koblet til strøm.

Lenke til kommentar
Herjern: Bråker viftene mye/eller går de ofte i maskinen ved lette arbeidsoppgaver?

Tenkte å kombinere denne maskinen som en jobb og spille pc, og hvordan er batteritiden på denne?

 

Hvis du tenker over det, kan du høre viften godt når det er helt stille rundt deg, men det er langt i fra å bråke mye. Selv legger jeg stort sett ikke merke til viften.

 

Når det gjelder batteritiden, er jeg ikke helt sikker, men tror at den skal klare rundt 3 timer hvis du har på strømsparer og ikke gjør for tungt arbeid. Selv har jeg stort sett brukt den koblet til strøm.

 

 

Jeg kjøpte Dv5-1095eo i dag faktisk, og kan ikke si at jeg merker noe særlig til viftene. Prøvde i naborommet til stua, og selv om tvn sto ganske lavt på, overdøvet dette viftene under litt stress.

Hva den varmen angår, prøvde jeg å kjøre AoC litt, men ble ikke noe merkbart varm. Irriterte meg faktisk litt at den ikke ble varmere, da jeg frøys ganske mye, og satset på å varme meg på pcn xD Slik gikk det ikke.

Er svært fornøyd så langt.

Lenke til kommentar
Noe som vet noe mer om når denne kommer...? Begynner å bli litt utålmodig... :p

Jeg har ihvertfall gitt opp, kjøpte meg en Acer Aspire 7730G istede. Større skjerm, bedre oppløsning, 4 Gb Ram, 320 Gb Harddisk, 9600m GT skjermkort, Blu-Ray Rom, Core 2 Duo P8400 prosessor.

 

Ga 10 000,- for den som er det beste kjøpet blant 17-tommere i dag, hadde til og med en del bedre spec enn den populære Acer Aspire 6920G.

Lenke til kommentar
Tror jeg blir å gå for 1095 jeg og. De har den på expert her hvor jeg bor, så blir nok den maskinen det blir.

 

:ohmy:

 

Det var jo du som overtalte meg til å vente på denne, så går du hen og velger en annen selv? Sviker!! :p

 

Sukk. Jeg får bare vente jeg.

Lenke til kommentar
Tror jeg blir å gå for 1095 jeg og. De har den på expert her hvor jeg bor, så blir nok den maskinen det blir.

 

:ohmy:

 

Det var jo du som overtalte meg til å vente på denne, så går du hen og velger en annen selv? Sviker!! :p

 

Sukk. Jeg får bare vente jeg.

 

hoho ^^

 

Jeg har ikke så alt for god til til å vente da skolen starter i morgen >.< Jeg gir den ut uka, så begynner jeg å se på andre alternativer.

Lenke til kommentar
Er det noen grunn til å vente på 1089 modellen når 1095 er ute på markedet?

Er ikke 1095 hakket bedre enn 1089, og at pris skiller dem litt?

 

Pris skiller dem ikke bare litt, for noen av oss (som i utgangspunktet ikke hadde tenkt å bruke mer enn 7000 på maskin), blir faktisk 9000 litt vel mye (særlig når man ikke har nok teknisk innsikt til å sette pris på noe som er hakket bedre ;) ).

 

Jaja. Jeg får starte letingen igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...