Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen min fryser seg!


Anbefalte innlegg

Heisan,

 

Jeg har en 3 år gammel maskin med Windows XP

 

Den har en intel pentium 4 3,0 Ghz prossesor,

1024 i minne,

og Navida Geforce 8600GT kort.

 

Men jeg har problemer med denne, den fryser seg ganske ofte egentlig,

 

Det kommer ikke til noen spesiel tid egentlig, jeg kan sitte på nett og se på TV, eller jeg kan sitte og spille WoW.

 

Den bare fryser seg, og lyden ut av høytalerne lager en konstant rar lyd, helt til jeg slår den av og på igjen.

 

Jeg prøvde å kjøre ett program en person på dette forumet sa, OCCT - det gikk i 2 min maks, og så kom det opp feilkode 1...

 

Noen som veit hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

For varm pc. hva stod det i beskjeden? hva var tempratur loggene dine? vis du sjekker dem så får du beskjed om tempraturen gikk alt for høyt så den stoppet.

 

OCCT skrur seg av automatisk om programmet merker at cpuen din har blitt for varm, vis du nevner tempraturene så vet vi hva de var og kan lettere hjelpe deg.

 

Edit: jeg ser at pc-en din er ganske gammel, du kan jo vurdere og åpne den og skjedde om den er full av støv, og vis det er dette fjern det med hendene eller forsiktig med en støvsuger og kjør OCCT igjen.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Har du overklokket cpu-en? hvor mye da om du har overklokket.

Har du rensket pc-en for støv om det var noe der?

Kan du venligst legge opp tempratur loggene så jeg kan se hva de forskjellige tempraturene er

Lenke til kommentar
Har du overklokket cpu-en? hvor mye da om du har overklokket.

Har du rensket pc-en for støv om det var noe der?

Kan du venligst legge opp tempratur loggene så jeg kan se hva de forskjellige tempraturene er

 

Nei, jeg har ikke overklokket den, og hvor finner jeg temperatur loggene?

Og ja, jeg har renset den for støv..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

de ligger på samme sted som du fant volt loggene du linket til.

Edit: Har du hatt problemet lenge med tanke på at pc-en er 3 år gammel eller har det nettop begynt og skje?

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

prøv og kjør testen igjen og se om det kommer noe tempraturer da. Kan være sommervarmen som hjelper til og ta knekken på pc-en din, jeg sliter selv med sommervarmen og jeg har et åpent kabinett.

 

Skremmende og se at cpuen min er 14 grader høyere enn vanlig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Glemte helt å skrive her jeg!

 

Men nå har det seg slik at jeg fant ut hva feilen var, egentlig en ganske klar feil, og jeg burde kanskje sett det før - trur tilogmed det er nevnt ovenfor...

 

men uansett, det er den ene viften som sitter bakpå kabinetten og trekker inn/ut luft som har gått!

Hvordan det aner jeg ikke, alle kabler og slikt sitter i, men akk nei. Den fungerer ikke..

Har derfor så langt bestemt meg for å ha det ene dekslet på kabinettet åpent..

Lenke til kommentar
Glemte helt å skrive her jeg!

 

Men nå har det seg slik at jeg fant ut hva feilen var, egentlig en ganske klar feil, og jeg burde kanskje sett det før - trur tilogmed det er nevnt ovenfor...

 

men uansett, det er den ene viften som sitter bakpå kabinetten og trekker inn/ut luft som har gått!

Hvordan det aner jeg ikke, alle kabler og slikt sitter i, men akk nei. Den fungerer ikke..

Har derfor så langt bestemt meg for å ha det ene dekslet på kabinettet åpent..

 

Ja, du kan jo prøve kjøpe en ny vifte, og snu den så den blåser luft ut.

Men kjøp deg heller en ny pc du, det kan du gjøre med god samvittighet, for pc'en din er ganske gammal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...