Gå til innhold

"Klippestuping" i Oslo/Akershus


Anbefalte innlegg

Heisann..

 

 

Noen som har noen gode tips til hvor i Oslo/Akershus det finnes muligheter for å hoppe fra litt høyder og ut i vannet? (Da tenker jeg ikke stupetårn) Gjerne fjell, klipper, broer etc?!

 

Tenkte oss på en liten ekspedisjon nå mens været er knall!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært der, artig den, kan jo klatre høyere opp på den, så får man hoppet fra høyere enn de 8 meterne gelenderet er på!

 

Men hørt om et sted ute i Akershus, "Pantern", men usikker på nøyaktig hvor det ligger! Skulle være et fjell på 12 meter voer vannet, noen som veit noe mer om det?

Lenke til kommentar
Men hørt om et sted ute i Akershus, "Pantern", men usikker på nøyaktig hvor det ligger! Skulle være et fjell på 12 meter voer vannet, noen som veit noe mer om det?

Har vært og hoppet fra "Pantern" selv. Ligger ved Huk på Bygdøy, igjennom en skogsvei. Vanskelig å forklare, men det er nok mange som vet hvor den ligger. Ligger litt forbi Paradisbukta.

Lenke til kommentar
Nøklevann ligger i Oslo, ja?

Linje 3 Mortensrud (øst over). Hvis du snakker om "Døden", er den ene 4,5 m og den der du må hoppe ganske mye ut (kommer ann på vannstanden) ca. 7 m. :)

ja den ja :p er det 4,5? ok, jeg ble bare fortalt når jeg hoppet att det var 6m ned.

Endret av Espen-kun
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 9 år senere...

Gammel tråd, men etter å ha søkt litt rundt fant jeg ikke noen andre treff på samme tema, hverken her på diskusjon eller andre steder.

 

To andre steder som ikke er nevnt er

- det oppbygde "stupetårnet" i et tre ved Bånntjern, ca 7 meter

- klippene på skyggesiden av Lutvann, 20.5 meter (ikke vært der selv, men ref. siste A-magasin (#34) "Rett sør for bydelen Alna i Oslo ligger kanskje det høyeste av alle potensielle klippehopp i Marka. Skyggesiden av Lutvann finnes det en klippe som rager 20.5 meter over vannkanten. Bare de med lang erfaring fra klippehopp og minimalt med høydeskrekk bør driste seg til å hoppe her.")

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...