Gå til innhold

FPS drop? eller ustabil FPS?


MrBBs

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har nettopp bestilt meg ein E8500, eit Asus P5Q Delux. og 2gb dominator ram (ddr2)

 

Men under 4 dager med bruk merker eg at fps er enormt ustabil.. dvs når eg spiller CoD så har eg ca 40-60 FPS. men nå kan dataen prestere å gi meg 10-25... heilt uten grunn.

 

Var jo meir stabilt med min gamle A64.( @2.6ghz @4.1+ )

 

Er verdt å merke att eg køyrer eit Nvidia 7900gs som da er eit SLI kort. (køyrer ikkje sli) men hovedkortet støtter Crossfire, men det har vel ingenting å seie så lenge eg berre køyrer eit kort?

 

Mvh.

Oddbjørn Strømmen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, med eit usaklig dårlig hovedkort, ddr(1) 400mhz. Athlon64 3200+ @2.6ghz. Nvidia 7900gs hadde eg ALDRI FPS under 40... så problemet er vel kva som skjer no... sida eg har 12FPS i 3Dmark 05 (den båt sena) som er drit enkel i 05.. så burde eg hatt ca 40 på den plassen med mitt gamle hardware...

 

HK.et er instalert. (ikkje formatert etter eg fikk det gamle)

Gfx kortet er overklocka som om det var valget mellom liv og død xD

Resten er stock... kan det ha noke med at hovedkortet vil ha Gfx kortet på ein anna plass? (den andre PCI-E16 slotten?)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Spurte om det samme problemet selv her for en stund siden (regner med du snakker Call of duty 1). Dette oppsettet har jeg, og får ikke stabil 100 fps engang (svært skuffende egentlig):

e6700 2.67ghz

gigabyte x38-dq6

8800 gts 512 OC

4x1gb ram

 

Det er mer ekstremt på COD:UO. FPS faller mye når det blir mye lys/flashing fra skyting (når andre skyter).

Blir bedre hvis man skrur av lyseffektene i options/performance menyen. Jeg sier Nvidia drivere har skylden! (sist ble jeg svart med upassende fanboy post. Bevis det motsatte!)

Kan iværtfall si at det ikke er intel sin feil, se link (merk forskjellig minne hastigheter på forskjellige cpu'er):

http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware...l_e8500/10.html

Lenke til kommentar
Spurte om det samme problemet selv her for en stund siden (regner med du snakker Call of duty 1). Dette oppsettet har jeg, og får ikke stabil 100 fps engang (svært skuffende egentlig):

e6700 2.67ghz

gigabyte x38-dq6

8800 gts 512 OC

4x1gb ram

 

Det er mer ekstremt på COD:UO. FPS faller mye når det blir mye lys/flashing fra skyting (når andre skyter).

Blir bedre hvis man skrur av lyseffektene i options/performance menyen. Jeg sier Nvidia drivere har skylden! (sist ble jeg svart med upassende fanboy post. Bevis det motsatte!)

Kan iværtfall si at det ikke er intel sin feil, se link (merk forskjellig minne hastigheter på forskjellige cpu'er):

http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware...l_e8500/10.html

Hmm, Har 8500ddr ram @1066ddr speed.. (stock) hovedkortet støtter da den ram hastigheten, den er bra (CL5) og eg har som eg sa tidligere E8500 @ stock speed 3.16ghz.

 

Fårsto ikkje heilt kva du sa, men brukte samme drivere som da det var stabilt. og da med AMD Athlon 64 3200+(2ghz) @2.6

DDR(1)400ddr mhz. med CL2.5. som da har dårligere latency.

 

Problemet kom da eg skiftet ram, cpu og hovedkort. men begge dei skal vere ganske bra. noke driver's som er fucka?

 

NB. oppdaterte GFX driver's skal sjekke det igjen. men 3Dmark var også fucka etter hardware upgrade :cry:

 

Edit: Har XFX GeForce 7900gs @595-920mhz(1940) så skulle kicka ass (til å vere det kortet)

Endret av MrBBs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Virker som det kanskje kan være cpu som gjør det (intel arkitektur?), fant dette på et forum (gammel post da):

 

"Im laging alot on Cod: UO.

Ive got: 1.5ghz pentium 4

512 mb of ddr ram

An ati radeon 9000 128 bit

 

What would you guys recommend?"

 

svar:

 

"well considering my specs, i have a 1.5 Ghz (1700 +)

Gig of pc2100 RAM

GeForce 4 MX440 128 MB Video card

a crappy sound card

40 GIG HD

and i don't get much lag at all on UO, except when it comes to rendering lots of partical effects such as smoke or flames.... but thats because of my older video card."

 

(han som svarte hadde en amd 1700+ processor)

Jeg har prøvd å skifte hastighet på minnet i bios, uten at det har gitt noe spesielle resultater.

Til og med når jeg kjører all grafikk på det absolutt laveste, varierer fps'en seg når jeg kjører scripts/ configs med binds og sånt. Det er helt klart cpu'en sin jobb å gjøre (svært liten jobb). Når jeg setter opp egen server, og står helt stille kan jeg "touche" 1000fps grensen. Det er helt klart at noe er galt.

 

Noen flere som kan teste det? Oppgi specs på pc'en, gjerne både amd og intel cpu'er. Bruk "/com_maxfps 125" og "cg_drawfps 1" i ingame console og sjekk om fps'en er varierende ved spilling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Jeg har prøvd det hver gang jeg formaterer.

 

Her er cod1 screenshot all grafikk satt på laveste:

http://img376.imageshack.us/my.php?image=shot0007rg2.jpg

 

Her er cod4 screenshot all grafikk satt på maks (ingen AA):

http://img55.imageshack.us/my.php?image=shot0199ek9.jpg

 

Begge screenshot er tatt med nvidia control panel instillinger satt på minimum/application-controlled.

Lenke til kommentar

Virker for meg som om du ikke ahr formatert pcen.

Man skal alltid formatere pcen for man bytter hovedkort (regel som funker for meg iallefall) siden det er vanskelig og renske vekk alt av gamle drivere osv som ligger på disken.

Og drivere på cdplater er no-go for meg iallefall de du finner på internett er bedre i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...