Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hakkete filmer med nytt skjermkort. *løst*


Anbefalte innlegg

Hei

Etter at jeg oppgraderte skjermkortet mitt fra en 8800 gts (320 ram) til 4870, så har jeg fått problemer med filmer. Når jeg ser på en film og får en msn-beskjed, eller windows update, ny epost eller lignende, altså grafiske effekter samtidig som filmen, så begynner den å hakke noe forferdelig. Det samme skjer om jeg feks prøver å åpne start-menyen i windows. Noen som har en peil på hvorfor?

 

 

Intel Core 2 Duo E6555 @ 2,33 ghz

3,5 gb Ram

ATI Radeon 4870

Endret av nuffenuff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yes.

 

Skjermen lagger fordi du ikke har oppgardert drivere og softwaren skikkelig.

 

1. Avinstaller de gamle driverne og softwaren før du installerer de nye. Eventuelt kan du deaktivere driverne (funker like greit.)

 

2. Legg inn software/drivere som fulgte med skjermkortet.

 

3. Åpne: Start > Instillinger > Kontrollpanel > System > Maskin > Enhetsbehandling

sjekk at det ikke står noen gule trekanter med spørsmålstegn etc. Restart maskinen.

 

Jeg er 100% sikker på at du ikke har installert programvaren eller sofwaren skikkelig. Eller at du har latt være å avinstallere det gamle.

Lenke til kommentar

Hei

Takk for svar.

Du hadde helt rett i at det lå igjen noen gamle drivere, fra mitt nvidia-kort. Så jeg avinstallerte dem, og mine ATI-drivere gjennom Control Panel - Add or Remove Programs. Deretter reinstallerte jeg ATI-driverne som du sa.

Dessverre hjalp det ikke det spøtt..

 

Enhetsbehandling finner ingen feil.

Endret av nuffenuff
Lenke til kommentar

Takker for url, fant ikke gratisversjon sjøl.

 

Prøvde som du sa, og den fjerna 6-7 filer.

Men filmene hakker fortsatt..

 

Etter litt prating på #hw.no viser det seg at mpc har problemer, mens vlc kjører helt fint. Etter tips fra J0lle^ på #hw.no så avinstallerte jeg kl lite codec pack, og installerte mpc og divx uten noen codec pack. Løste problemet.

Endret av nuffenuff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...