Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer L5100, problemer med HDMI tilkobling


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en Acer L5100, tok å avinnstallerte Vista og la inn XP. Har to problemer som jeg sliter litt med.

 

1. Jeg får ikke bilde til Projektor. Kobler maskinen direkte opp mot projektor via HDMI, men får ikke bilde på lerret. Virker helt fint når jeg kobler til en VGA monitor ved hjelp av DVI->VGA overgangen. Har prøvd HDMI-HDMI, samt DVI-HDMI fra projektoren, men får ikke bilde. Har tidligere hatt en annen PC som jeg koblet til PC via den samme DVI-HDMI ledningen som jeg tester med nå, så det er ikke problemet. Har også lastet ned nyeste catalyst driveren. Hva kan være galt??

 

2. Får ikke til internett heller. Har kabelmodem fra GET, på den andre stasjonære (den som alltid har stått her) virker alt greit, men når jeg tar ut nettverkledningen for å koble til L5100 får jeg begrenset tilgang. Forstår meg ikke på dette, trodde når jeg tok ut fra den ene for å plugge i den andre, så ville alt gå av seg selv med IP adresser og DHCP..

 

Prøvde å koble til en D-link DI-604 router (ikke trådløs) som mellomledd, kjørte wizard'en, men løste ikke problemet. Da virket ikke internett på den gamle engang.. Leste litt på GET ang ip og fordeling, alt skal gå automatisk, men det gjør det hvertfall ikke.

 

Trenger innspill fra noen som har litt mere peil enn meg :)

 

 

På forhånd takk for innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

 

Tror du må sjekke at alle driverne er installert riktig.

 

Gå på:

 

Start > Kontrollpanel > Instillinger > System > Maskinvare > Enhetsbehandling

 

Ser du en gul trekant med et varselstegn på, slik som spørsmålstegn eller utropstegn tyder det på at driverne ikke er riktig installert. Dette er et vanlig porblem med nedgradering fra Vista til XP (bra gjort, Vista sucks.) Surf litt rundt etter drivere, og prøv dette.

 

For å skifte til HDMI må du enten bruke sofwaren som fulgte med skjermkortet, eller så er det en snarvei på tastaturet som bytter visning på skjermkort. Dette er såpass forskjellig fra maskin til maskin - så vanskelig å si. Du må "gi pcn beskjed" om hvor videosignalene skal sendes. Man skulle tro at dette skjedde automatisk når du plugga inn en kabel - men hvis ikke driverne er riktig installert blir nok det vanskelig.

 

Du kan prøve å høyreklikke på skrivebordet og velge egenskaper.

Lenke til kommentar
Heisann.

 

Tror du må sjekke at alle driverne er installert riktig.

 

Gå på:

 

Start > Kontrollpanel > Instillinger > System > Maskinvare > Enhetsbehandling

 

Ser du en gul trekant med et varselstegn på, slik som spørsmålstegn eller utropstegn tyder det på at driverne ikke er riktig installert. Dette er et vanlig porblem med nedgradering fra Vista til XP (bra gjort, Vista sucks.) Surf litt rundt etter drivere, og prøv dette.

 

For å skifte til HDMI må du enten bruke sofwaren som fulgte med skjermkortet, eller så er det en snarvei på tastaturet som bytter visning på skjermkort. Dette er såpass forskjellig fra maskin til maskin - så vanskelig å si. Du må "gi pcn beskjed" om hvor videosignalene skal sendes. Man skulle tro at dette skjedde automatisk når du plugga inn en kabel - men hvis ikke driverne er riktig installert blir nok det vanskelig.

 

Du kan prøve å høyreklikke på skrivebordet og velge egenskaper.

 

 

Har ingen konflikter i enhetsbehandling, lastet ned alle driverene fra Acer. Prøvde med ATI driverene som lå på Acer sine hjemmesider, var ikke de nyeste, så lastet ned catallyst fra ATI.com Skal ta å se om det går å aktvivere HDMI utgangen ved å skifte visning via tastaturet, trodde egentlig dette bare var på bærbare, så dette har jeg ikke sett på engang ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...