Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke tilgang til internett.


Anbefalte innlegg

har vista 64 på min stasjonere maskin, og her om dagen forsvant internetten..står tilkoblet men bare lokalt på den. Det merkelige er at på den bærbare som kjøre xp er alt i orden. Kan det være defekt nettverkskort på maskinen? eller er det en ting som jeg kanskje ikke vet av må gjøres i vista for å få nettet opp å gå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Re innstaler driverne til nettverks kortet ditt, du må ha vista 64 bit drivere ikke 32 bit drivere. Vis ikke dette hjelper så sjekk at du har godtatt at pc-en din får kontakt med det nettet, og at det nettverks kortet er skrudd på.

 

Dette fikset problemet for meg når dette skjedde med meg og.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

av innstaler driverne dine da før du prøver og innstalere dem igjen.

start --> høyreklikk på min datamaskin --> behandle

trykk på enhetsbehandling --> nettverks kort og høyreklikk og avinstaller driverne til det nettverks kortet der da.

 

Så skrur du av pc-en og prøver og innstalere driverne igjen.

 

Har du god kontakt med nette?

 

Prøvd og skru av krypteringen og se om du slipper inn da?

Lenke til kommentar

sliter med samme problemet selv. hadde internett igår, men idag så har jeg ikke. Kjører vista 64 bit.

 

det merkelige er at jeg klarer pinge nettsider i cmd, og downloade windows update, men funker ikke på andre programmer på pcen. Så det er ikke kablen eller ruteren som er problemet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
sliter med samme problemet selv. hadde internett igår, men idag så har jeg ikke. Kjører vista 64 bit.

 

det merkelige er at jeg klarer pinge nettsider i cmd, og downloade windows update, men funker ikke på andre programmer på pcen. Så det er ikke kablen eller ruteren som er problemet

Har du flere nettlesere du kan prøve? som firefox eller opera isteden for Internet Explorer vis det er der du får feilen?

 

og hva er feilen? får du ikke opp nettsidene?

Lenke til kommentar

Firefox, MSN, Steam og alle andre programmer som kobler seg opp på nettet, men windows update klarte laste ned ting. Helt sykt rart spør du meg. Alle andre pcene mine i huset funker ( 3 stk)

 

Det føles ut som det er brannmur som blokkerer internett tilgangen ut, men bruker ikke noe brannmur, verken i windows eller virusprogram (NOD32).

 

Jeg klarer pinge andre nettsider og ruteren min, men kommer ikke inn på den heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

har du nod32 smart security eller antivirus?

når scannet du sist for virus? anbefaler deg og ta en liten scan eller prøve og skru av nod32 og se om du slipper igjennom

Lenke til kommentar
har du nod32 smart security eller antivirus?

når scannet du sist for virus? anbefaler deg og ta en liten scan eller prøve og skru av nod32 og se om du slipper igjennom

 

 

nod32 antivirus, tok en scan for 1 time siden, ingen virus. har prøvd å lukke nod32, men kommer ikke gjennom

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

vis du vil gå drastisk til verks så avinstallerer du nod 32 og så skrur du av og tester om du får opp internett. eller du re innstallerer firefox og ser om det er noe med firefox

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Hmm.... Har en vista 64 her også som ikke vil på nett lenger, har prøvd det meste.

Alt fra deaktivere brannmur, reinstalere drivere, sette systemet tilbake uten hell!

Hadde vært spennende om noen fant ut av det her :whistle:

hva slags brannmur/antivirus har du?

har du prøvd en full formatering?

Lenke til kommentar

Brannmuren er den som kommer med vista og virus program er avast(gratis varsjonen).

Er ny maskin som e bygde til en kompis det her så den er jo helt nyinstalert.

Vi gamet cod4 et par dager hos meg, men på den tredje dagen så ville den ikke på nett mer.

Har ikke endret noen router instillinger eller noe anna for den saks skyld.

 

Kjører forøvrig samme vista versjon på mi maskin å her fungerer alt glimrende:)

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Men dere sitter vel ikke på samme ruter? eller gjør dere? Har avast sperret noe for deg? eller noe som helst?

 

Du har innstalert 64 bit drivere? og alle oppdateringer som fins?

det kan være at en oppdatering har skapt problemer for pc-en.

laster du ned noe på internett linja? for vis du overbelaster linja så kan det hende at pc-er ikke får internett.

 

Skru av rutern og trekk ut strømmen og se om det hjelper noe så den blir stilt tilbake.

er det trådløst eller kablet?

Lenke til kommentar

Vi var på samme router ja, da han bor på hybel i Trondheim og foreldra ikke har nett.

Har instalert drivere(64bit) fra cd'en som fulgte med.

Hadde kanskje vært en ide å prøvd de siste fra hjemmesiden:)

Det et forøvrig et ASUS P5Q PRO hk.

 

Var ingen aktivitet på linja når vi holdt på, bare msn, skype og det fungerte utmerket dagene i forveien(det på mi maskin).

Trodde selv at det kunne vær ei oppdatering så vi satte systemet tilbake 3 dager.

Antar at oppdateringer instalert etter det vil forsvinne??

 

Grunnen til vi ikke har formatert er pga at cod ble kjøpt over steam.

ca 6 gb tok evigheter. Fikk ingen torrent hastighet for å si det pent :thumbdown: .

 

Men når 2 forumbrukere har akurat samme problemet skulle man tro at det er noe spesielt med vista 64.

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

hva med og kopiere spillet over bare på en ipod eller ekstern harddisk og så bare legge det tilbake etterpå? det jeg gjør når jeg må formatere pc-en orker ikke innstalere alle spille mine igjen. Selvom jeg ikke enda har trengt og reformatere med vista 64 bit.

 

Last ned de nyeste driverne fra nettsiden dems, og så avinstallerer du aller først de driverne som er i pc-en så restarter du pc-en og legger inn de nye driverne og ser om det fikser problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

har du prøvd og starte pc-en i safe mode og sett om det hjelper deg noe? kan hende det fungerer da.

Edit: du kan jo starte opp i safe-mode sette på at nettverket også skal på og se om du får noe kontakt da. eller så må du nok formatere eller noe. du kan jo høyreklikke på start linja.

trykk Properties --> Notification area --> huk av Network boksen og trykk ok. da får du et ikon nede til venstre som forteller deg om internettkontakten din. Det skal være et bilde av en jordklode vis du har internett. vis den ikke viser jordkloden så kan du dobbelt klikke på den så får du opp en meny som kanskje kan hjelpe deg.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd safemode, ei heller med de nyeste driverene.

Tror dette er veien å gå, men det var noe jeg kom til å tenke på.

Når alt fungerte kjørte jeg på en 32bit vista. Det vat etter jeg formaterte mi ega maskin å la inn samme versjon som han problemet kom :innocent:.

Kan dette ha noe å si? Får ikke testet det med maskina hans før til helga.

 

Har dere andre som har problmer flere maskiner i nettverket med samme vista versjon?

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...