Gjest linda Skrevet 8. juli 2010 Skrevet 8. juli 2010 Hei. Det er fordi din mann har en annen type/form for Nefrose. Det er kun barn som kan får Minimal Change Disease. Din mann kan har en eller annen form for autoimmune som fører til nefrose. Vaio
Gjest Mari Skrevet 8. juli 2010 Skrevet 8. juli 2010 Hei. Det er fordi din mann har en annen type/form for Nefrose. Det er kun barn som kan får Minimal Change Disease. Din mann kan har en eller annen form for autoimmune som fører til nefrose. Vaio "Minimal change disease is most common in very young children but can occur in older children and adults. It is by far the most common cause of nephrotic syndrome (NS) in children under 10 years of age, accounting for the majority (about 90%) of these diagnoses.[2] Among teenagers who develop NS, it is caused by minimal change disease about half the time. It can also occur in adults but accounts for less than 20% of adults diagnosed with NS. Among children less than 10 years of age, boys seem to be more likely to develop minimal change disease than girls" (http://en.wikipedia.org/wiki/Minimal_change_disease). Min mann fikk denne diagnosen, Minimal change disease som 30 aring, gikk pa medisiner i ca ett ar, hoy dose forst sa trappet de ned veldig sakte (skal visst senke faren for tilbakefall) og i hans tilfelle fungerte det, ingen tilbakefall og har vaert frisk i 5 ar:)Men husker fortsatt nar han var syk, det var en vanskelig tid, veldig svak, deprimert+ sideeffekt fra medisin. men husker ikke at han hadde smerter slik du beskriver, men var veldig hoven med mye vaeske i kroppen og lav energi... God bedring
Gjest jopp Skrevet 8. september 2010 Skrevet 8. september 2010 Jeg er 14 år og har nefrotisk syndrom De sier at jeg fikk det da jeg var 3 år gammel. Når jeg får tilbakefall så skjer det dette med meg : 1. Jeg blir gulere 2. jeg kan føle meg ganske seig 3. blir mye "feitere" 4. Trynet mitt blir ganske 'seig, feitere' 5. Jeg blir også ' feitere' rundt øynene, kinnet, magen, armene, føttene, låra osv .. 6. MAN VIL FØLE SEG STYGG, FEIT, SEIG og TREIG RETT OG SLETT! 7. Man har smerter i magen hele tiden ofc 8. Man må ofte ta blodprøver Får man 'nefrotisk syndom' så må man gå på tabletter som påvirker høyden din (man vokser ikke høyere), den gjør sånn at du blir fort opphissa og litt 'sintere' Jeg er frisk nåda<3, men kan hende at jeg får det tilbake (Y)
Reipar Skrevet 8. september 2010 Skrevet 8. september 2010 Du er så frekk at det er morsomt. For det første er det ekstremt arrogant av deg å fornekte pasientene som har fått hjelp av alternativ behandling som acupunktur. For det andre fremstår du ikke akkurat som hverken er villig til å se etter eller lese den dokumentajonen som finnes på dette. DETTE er naivt. Det hadde vært interessant å høre fra noen som hadde fått hjelp av akupunktur, og i hvilken stor grad det var til hjelp.... Det hjalp ikke min sønn i det hele tatt, men ga han ubehagelige opplevelser. Det som derimot hjalp sånn litte granne, var soneterapi. I en periode på et år gikk vi til soneterapeut hver gang han begynte å få begynnende proteinuri i urinen. Etter intens "gnukking" under fotsålene en time i 4 - 5 dager som gjorde ungen både varm og tørst, forsvant den begynnende proteinen i urinen slik at vi kunne fortsette på den lave proteindosen framfor å begynne på en større dose..Men det kom jo tilbake etter noen uker, hver gang, og det var soneterapeuten selv som ba oss slutte, for dette greier jeg ikke å kurere, sa hun. Hyggelig dame, om ikke annet hjalp det å få snakke litt med henne. Det jeg forsøker å fortrenge var "dama fra Lørenskog" som var så selvsikker, tok blodprøver og sendte til USA, ga oss medisiner, nytt kosthold, og svarte bekreftende på at vi nå kunne slutte med prednisolon. Det ble sykehusinnleggelse. Så vær forsiktig, håpet tok plass for kritiske overveielser for min del. Hei! Leit å høre om denne historien og imotsetning til andre så vil jeg ikke bebreide deg selv om du burde ha hørt med legen din først. Alternativ medisinere kan gi ofte inntrykk av å ha god kontroll over menneskekroppen, men sannheten er som hovedregel det stikk motsatte. Slike folk som denne heksa fra Lørenskog risikerer å ta liv om hun fortsetter med dette kvakksalveriet sitt og jeg anser det som lite sannsynlig at hun kommer til å få innsikt i sine egne begrensninger med det første. Du burde anmelde henne for brudd på loven for alternative behandlere. Her står det krystallklart at de ikke skal legge seg opp i behandling av alvorlig sykdom. Jeg er dessverre redd for at mange som får hårreisende og potensielt dødelige helseråd av alternativ medisinere føler skam og unnlater å anmelde da de egentlig burde vite bedre. Derfor fortsetter disse kvakksalverne med svineriet sitt.
tugorevo Skrevet 22. november 2010 Skrevet 22. november 2010 (endret) Kjennskap til nefrotisk syndrom? Yepp, men anbefaler bare å følge legens råd ettersom de fleste som får denne diagnose blir friske etterhvert, selv om det kan gå mange runder før sykdommen brenner ut. Endret 29. mai 2011 av F.S;D iTiLt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå