Gå til innhold

SIM kort til Webasto


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha et som kort til Webasto varmer i bilen, slik at man kan ringe den opp. Håper å finne et kontantkort som ikke kreves å fylles opp innen en viss tid, også må man kunne slå av PIN koden.

 

Prøvde OneCall først men der er det ikke mulig å slå av PIN kode, og ikke var det vist lovlig å bruke SIM kortet til alarmer og lignende heller.

 

Noen som har noen tips?

Endret av RogerOlsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe joda, men OneCall har satt sperre på den så du kan ikke deaktivere den lenger :)
Vi selger en del styringer til varme/lås osv, ble advart av produsenten mot å bruke netcom sine kontant kort, fikk ingen annen begrunnelse enn at de fusket på det utstyret.
Lenke til kommentar

Siden dette bare er varming så er det ingen stor krise om det en og annen gang ikke fungerer så er ikke så redd for NetCom kortene.

 

100 i etablering og 16 kroner måneden er jo en grei pris men med det kaoset det er av mobil abonnemang burte det være mulig å finne noen som var tilnærmet gratis da.

Lenke til kommentar

Hvem sier det ikke er lov og benytte til det?

Og hvorfor bryr operatøren seg så om dette? De får en kunde, de burde jo være fornøyd med det..?

 

For øvrig slenger jeg meg på Picko sin anbefaling, Telenor GSM Alarm, som er billigste abbonement, med beste dekning.

Endret av runel
Lenke til kommentar

Står i vilkårene, er vel fordi dem ikke tjener 5 øre på et kort som aldri ringes ut fra.

 

GSM Alarm virker jo greit nok, blir 200,- i året for det. Kontantkort fra telenor skulle vel gi akuratt det samme og står ikke noe om man må lade for noe minimum, så da kan man vel i prinsippet lade for 5 kroner i året.

 

Var dette med PIN kode da, men har aldri opplevd at den ikke kan deaktiveres før så det er vel kanskje bare noe nytt fra OneCall. Eller hvilken erfaring har der?

Lenke til kommentar

Har deaktivert pin-kode på begge sim-kortene jeg har fra OneCall, så det må nødvendigvis være noe nytt.

 

Forøvrig dersom det stemmer betyr vell det at kortene fra OneCall ikke følger GSM-standarden, aktivering/deaktivering av pinkode er nemlig spesifisert i standarden.

Lenke til kommentar

Ja dette må være noe nytt er ikke så mange månedene siden jeg hadde kort hos OneCall og der var det ingen problemer med å deaktivere PIN.

 

Det er ikke mulig å få deaktivert PIN på det kortet jeg har her nå, prøvd med flere telefoner. Svaret fra kundeservice som jeg også fikk fra to forskjellige personer sa at dem hadde sperret muligheten for å deaktivere PIN.

Lenke til kommentar
Ja dette må være noe nytt er ikke så mange månedene siden jeg hadde kort hos OneCall og der var det ingen problemer med å deaktivere PIN.

 

Det er ikke mulig å få deaktivert PIN på det kortet jeg har her nå, prøvd med flere telefoner. Svaret fra kundeservice som jeg også fikk fra to forskjellige personer sa at dem hadde sperret muligheten for å deaktivere PIN.

 

Hei,

 

Sa OneCall noe om hvorfor de hadde sperret muligheten for å deaktivere PIN-koden? Siden noen her sier at de kunne deaktivere PIN-koden for noen måneder siden, så tipper jeg at noe av årsaken kan være at OneCall nå har skiftet nett fra NetCom til Network Norway. Hvis det er dette som er årsaken, så kan det ha noe med den internasjonale roamingløsningen Network Norway tilbyr. Den skal jo også gjelde for både Network Norways egne kunder og OneCall. Mulig at denne roamingløsningen kun fungerer ved bruk av PIN-kode. Noen operatører inngår avtaler med andre roamingbrokere (vanligvis andre veletablerte internasjonale nettverksoperatører) som krever bruk av såkalt Dual-IMSI. Dette betyr at inngår man avtale med eksempelvis KPN i Nederland om å levere roaming, så vil en Dual-IMSI innebære at KPN sin IMSI i tillegg til den norske operatørens IMSI vil ligge lagret i simkortet og da er man avhengig av at PIN-koden ikke er deaktivert for i det hele tatt å kunne komme på nett i utlandet på den internasjonale avtalepartens roamingavtaler med andre operatører.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Sa OneCall noe om hvorfor de hadde sperret muligheten for å deaktivere PIN-koden? Siden noen her sier at de kunne deaktivere PIN-koden for noen måneder siden, så tipper jeg at noe av årsaken kan være at OneCall nå har skiftet nett fra NetCom til Network Norway. Hvis det er dette som er årsaken, så kan det ha noe med den internasjonale roamingløsningen Network Norway tilbyr. Den skal jo også gjelde for både Network Norways egne kunder og OneCall. Mulig at denne roamingløsningen kun fungerer ved bruk av PIN-kode. Noen operatører inngår avtaler med andre roamingbrokere (vanligvis andre veletablerte internasjonale nettverksoperatører) som krever bruk av såkalt Dual-IMSI. Dette betyr at inngår man avtale med eksempelvis KPN i Nederland om å levere roaming, så vil en Dual-IMSI innebære at KPN sin IMSI i tillegg til den norske operatørens IMSI vil ligge lagret i simkortet og da er man avhengig av at PIN-koden ikke er deaktivert for i det hele tatt å kunne komme på nett i utlandet på den internasjonale avtalepartens roamingavtaler med andre operatører.

Begge kortene jeg mottok når OneCall skiftet nettverk til NN har jeg deaktivert PIN-kode på.

Lenke til kommentar

Fikk to svar fra OneCall hvor det på den ene stod:

"Av sikkerhetshensyn er det på noen simkort man ikke kan skru av pinkoden på."

og den andre:

"Av sikkerhetsmessige årsaker er det ikke mulig å fjerne PINkoden."

 

Så litt usikker på om dette gjelder alle nye kort, eller om jeg bare har vært veldig uheldig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...