Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Batteriindikator funker ikke. Fare for overlading?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte for mer eller mindre nøyaktig et år siden en ASUS i F3 serien. Er tålig greit fornøyd med den, en feilkobling i tastaturet som fører til at to taster gir samme tegn men ellers har alt funket bra hittil. Problemet nå er at batteriet/ladesystemet har begynt å surre. Jeg kan ikke lenger se hvor mange % som er igjen av kapasiteten på batteriet. Dette fører til at Vista f.eks ikke kan lagre programmer og filer som er oppe når batteriet dør. Pcen bare skrur seg rett av. Jeg har prøvd å konfigurere batteriet i BIOS. Noe som viste seg å fungere i et par minutter før den gikk tilbake til sine 2 stadier. 0% og 100%. Jeg kan ikke få testet batteriet før butikken får inn en lignende PC. Og jeg vil ikke sende den inn til service siden senteret ligger i Nederland og dette er en PC jeg bruker svært ofte. Alt av programvare osv er satt opp på denne. For øyeblikket kjører jeg den rett på strømforsyningen mens forhandleren venter på at en F3-PC kommer inn for service. Noen som har erfart noe lignende eller har noen ideer til hva i huleste som er galt? Jeg mistenker enten batteriet eller ladesystemet men jeg har egentlig lite peiling utover det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Skrevet

Asus har ingen batteri software testing program du kan bruke? sendt mail til Asus og spurt dem angående teknisk support det kan godt hende dette har blitt et vanlig problem og at det rett og slett er en ganske enkel fiks for dette. De pleier og svare ganske fort på mail så vil anbefale deg dette på det sterkeste.

Skrevet

Har sendt en mail til de. De sa at det var umulig å finne ut av dette over e-post... De ba meg sende pcen inn til service. Noe de og ville når jeg prøvde å ringe de. Det morsomme med Asus sitt service senter er at det ligger i Nederland! Å sende en forsendelse ned dit i august er jo som å be om å få den tilbake om 3 mnd... Ikke helt sikker på når Nederland tar fellesferie men mange land har i August nedover den veien såvidt jeg kan huske. Samt jeg vil gjerne ha pcen tilbake i løpet av kort tid hehe.

Gjest Slettet-wtZtqAvs
Skrevet

hehe de ba deg ikke seriøst om og sende den til nederland vel:D? kan tenke meg det blir dyr porto hehe, ring asus i norge og be dem om og sende den inn for deg eller noe lignende. Hvor kjøpte du den? send den til der du kjøpte den så kan de sende den videre for deg, så slipper du den ekstreme portoen. Blir jo fattig og gammel før du får den pc-en igjen da kanskje.

Skrevet

Hehe jeg har snakka med forhandleren. Har livstidssupport hos han ;) Vi skal til å teste batteriet så snart han får en lignende PC inn... som kan ta tid hehe. Han vil ikke få tak i et nytt batteri siden det er bestillingsvare. Når han får det stapper han batteriet i den andre pcen og ser om problemet gjenskapes. Lurer på om jeg vil få det tilbake et par dager og teste ut diverse batterimonitorprogrammer.

Han sa han kunne sende inn pcen men jeg bruker denne pcen til så og si alt. Denne er kjappere og greiere enn min stasjonære. Bruker den til alt fra surfing til musikkinnspilling og redigering. Å være uten den i det som kan bli en del måneder kan bli... vel... Kommer til å få abstinenser hehe. Det er jo helt tåpelig å ha et servicesenter i Nederland. Ikke vondt ment men laptopen min kommer til å bli gjort om til en bong eller noe.

Sitter litt mellom asken og ilden her. Enten lang ventetid på at han får en lignende pc inn til service og kanskje innse at den må sendes inn, eller sende den inn, vente en god stund, mulig lengre og bare kanskje få fiksa det allikevel.

Gjest Slettet-wtZtqAvs
Skrevet

Jeg ville sendt den inn og spurt om en pc mens du venter. Fins det ikke noe regler på at om du må sende inn noe til reprasjon som tar lengre enn en vis tid så har du krav på og få en du kan låne imens?

Vel livstids support hørtes jo også greit ut, får håpe du lever ekstremt lenge da hehe.

For og vente kanskje 1-2 måneder er bedre enn og ha noe som ikke fungerer skikkelig og så kanskje få beskjed om at når han endelig får inn enda en pc at det er noe feil og at den må sendes inn. Ganske kjedelig og måtte vente enda lenger og hvem vet kanskje det går fort i nederland man vet jo aldri, kanskje han du sa som ga deg livstids support slenger på et klistremerke med importent eller noe, så du kommer først i køen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...