Gå til innhold

Spørsmål rundt klokk av Q9450 på Striker 2 Formula


Anbefalte innlegg

Har fått satt sammen ny maskin nå, med følgende deler:

 

Striker 2 Forumla

Q9450

4 x 1gb Corsair Quad2x 1066mhz

2 x 8800gts

850w Thermaltake psu

 

Tenkte her igår jeg skulle teste litt overklokk av cpu til og begynne med.

Startet først med 200mhz, omtrent ikke temp endringer etc. Og ting så bra ut så langt.

Men la så merke til at jeg måtte slå av DSP funksjonen i SoundMax for å få lyd ut av optisk noe jeg fint kunne ha på før + at jeg etterhvert fikk en bluescreen med "IRQ-Not-Equal-Or-Less" (Det kan jo rikting nok komme av noe annet? Men ikke fått den på stock hastigheter.)

 

Eneste jeg lurer på er om noen kan ha noen aning hva det med lydkortet kan komme av? Eller har vært borti lignende problem?

 

Kjørte på manuelt og Linked når jeg klokket i bios.

 

Alle forslag tas vel imot :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du husket og stille på volten din? så cpuen fikk nok liksom?

Jeg syns det var litt rart at lyden din døde jeg, fikk du den tilbake når du skrudde av overklokk innstillingene dine?

Lenke til kommentar

Begynte ikke skru på volten nei, regnet med jeg skulle slippe det på et så tidlig stadie.

Det at lyden datt ut synes jeg selv var meget rart...Den funker jo riktignok om jeg slår av DSP i soundmax panelet da, og problet forsvinner så fort jeg stiller tilbake til normalen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

aldri for tidlig og skru på volten, men jo høyere du skrur den jo høyere går ofte cpu tempraturen din. Så det du skal gjøre er jo og stille opp hastigheten så høyt for pc-en nekter og starte og så skal du droppe ned 10-15 mhz og så stille volten opp. Så gjente prossesen til du har funnet en hastighet du liker, og så begynne og stille den inn så den blir stabil.

 

For og sjekke at den er stabil så kan du kjøre OCCT som jeg linket til litt lenger opp.

Lenke til kommentar

Det er i og for seg grei skuring, så langt på 200mhz så går jo alt som smurt.

Eneste problemet er som sagt at jeg må slå av DSP i SoundMax sitt kontrollpanel, noe jeg synes er ganske rart ved bare litt klokking. Veit ikke om det kan ha noe at jeg kjører lyd over optisk til forsterker, men kan liksom ikke skjønne at det skal ha noe å gjøre heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

En god start vil vaere aa sette mem til unlinked og sette det til f.eks. 800Mhz. (Husk du kjoerer med 4 brikker = daarlig combo for OC).

Saa kan du proeve aa oeke FSB (CPU-klokk).

Hk med nForce chipset burde naa vare velkjent som svaert daarlige valg for OC.

Soek litt rundt paa ulike fora.

Eller aksepter at du har ett greit system for SLI til aa kjoere standard klokk. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Veit dette ikke er noe topp system for overklokk ;) Men er jo verdt et forsøk.

Men klokkinga generelt skulle jeg fint klare, hovedsaken er om noen har vært borti

lignende problem med lydkortet sitt ved klokking?

Første gang for min del hvertfall.

 

Men takker for svar :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Veit dette ikke er noe topp system for overklokk ;) Men er jo verdt et forsøk.

Men klokkinga generelt skulle jeg fint klare, hovedsaken er om noen har vært borti

lignende problem med lydkortet sitt ved klokking?

Første gang for min del hvertfall.

 

Men takker for svar :)

 

Jeg vil du skal proeve aa kjoere unlinked og paa "underklokk" av minne da jeg tror problemene dine kan skyldes at minnet ikke klarer noe saerlig over stokk (med 4 brikker=alle slots i bruk).

Det kan kanskje gi deg rom for en brukbar OC og loese minnerelaterte problem som f.eks. kan gi merkelige utslag som lydproblem og en og annen BSOD. :)

 

Kødder du? Systemet ditt er kjempe bra til overklokking

 

I utgangspunktet er hk/oppsett her helt "konge", og det er ikke umulig aa faa til en bra OC.

Men det er vrient aa klokk nForce Intel hk, og spesielt Quads er problematiske.

Lenke til kommentar

Får prøve litt mer med dine tips når jeg kommer hjem fra jobb.

Så skal jeg poste litt mer når vi får se hvordan det går :)

 

Burde få klokket litt som du sier ja, men kunne gått for et litt annet

hovedkort/chipsett om klokking var primær valget. Men hadde 2 skjermkort liggende, så

da falt valget på dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...